Instytut Pantone Color znany jest każdemu, kto zawodowo związany jest z projektowaniem, aranżacją lub designem. W 1963 roku firma wprowadziła system oznaczeń kolorów, dziś popularnie nazywanym “biblią kolorów”. Każdego roku spośród tysiąca barw Pantone wybiera jeden kolor, który wiedzie prym przez kolejne dwanaście miesięcy (dla przypomnienia w 2015 roku jest to kolor Marsala – delikatny miraż bordo i brązu).
Na przestrzeni lat Pantone stał się marką kultową. Światowym autorytetem w dziedzinie koloru. W te wakacje amerykańska firma poszła jednak o krok dalej i… otworzyła swoją pierwszą firmową kawiarnię! Eksplozja kolorów gwarantowana.
Kawiarnia serwuje szeroki wybór sałatek, kanapek, świeżych soków owocowych i deserów. Nazwy wszystkich potraw oraz napoi zostały dopasowane kolorystycznie do palety odcieni Pantone oraz odpowiednio zapakowane. Klienci mogą skusić się np. na czekoladowy Éclair (Chocolate 19-1625) lub spróbować kanapkę prosciutto (Parma Brown 18-1531). Czarna kawa to odcień Pantone 19-1111, a zamawiając herbatę należy podać numer 16-0213.
Póki co zabawy kolorami Pantone można uskuteczniać wyłącznie w Monako. Pojawiły się jednak informacje o możliwości powstania takich pop-up café w kilku innych europejskich miastach. Czekamy!
Pantone Café
Esplanade Grimaldi Forum
10 Avenue Princesse Grace
Czynna codziennie w godz. 10:00-20:00 (we czwartki w godz. 10:00-22:00).
Autor: Aga Jaroszewska
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ >> Mr. Pancake – królestwo amerykańskich pankejków