Kultowa marka bieliźniana, po szeregu skandali, skutecznie walczy o nowy wizerunek. Tym razem zmienia swoje oblicze za sprawą Sofíi Jirau. 25-latka została pierwszą modelką z zespołem Downa w szeregach Victoria’s Secret.
Sofia Jirau została zaproszona przez Victoria’s Secret do walentynkowej kampanii marki promującej linię bielizny “Love Cloud Collection”. Tym samym, zapisze się w nowej historii brandu jako pierwsza modelka z zespołem Downa i druga pochodząca z Portoryko. – Dziękuję Victoria’s Secret za to, że zobaczyli we mnie modelkę, która nie ma ograniczeń i uczynili mnie częścią inkluzywnej kampanii “Love Cloud Collection” – napisała na swoim Instagramie.
Sofía obok 17 innych kobiet – o różnych kolorach skóry, sylwetkach i rozmiarach – występuje w nowej walentynkowej kampanii promującej kolekcję bielizny Love Cloud.
Kim jest Sofia Jirau?
Sofia Jirau zadebiutowała jako modelka na Nowojorskim Tygodniu Mody dwa lata temu. „Modeling w Stanach Zjednoczonych był początkiem spełniania marzenia, które miałam od najmłodszych lat: być modelką na najważniejszych wybiegach na świecie” – czytamy na stronie Jirau, która w 2022 roku chciałaby skupić się na rozwijaniu kariery w Europie.
„Dla mnie najważniejszą rzeczą w spełnianiu moich marzeń jest pokazywanie ludziom na całym świecie, że nie ma żadnych ograniczeń, i inspirowanie ich do realizowania własnych marzeń” – pisze dalej Sofía.
W 2019 roku Jirau uruchomiła własną linię odzieży i akcesoriów Alavett.
Nowy rozdział w historii Victoria’s Secret
Po serii skandali w bieliźnianym imperium nowy zarząd Victoria’s Secret skutecznie zrywa z dawnym wizerunkiem. Chcą zakończyć erę rozerotyzowanych fashion show, diamentowych biustonoszy i wyidealizowanych “aniołków”, jakie sami stworzyli. Ocieplanie wizerunku najbardziej rozpoznawalnej marki bielizny damskiej na świecie może przynieść dobre skutki społeczne. Mają pomóc w tym nowe ambasadorki, które będą promowały piękno bazujące na różnorodności, tolerancji i inkluzywności.
„Musimy przestać być tym, czego chcą mężczyźni, a stać się tym, czego chcą kobiety” – mówił Martin Waters, który w lutym 2021 roku został dyrektorem generalnym Victoria’s Secret. Przyznał, że “kiedy świat się zmieniał, marka zbyt wolno reagowała”, ale teraz zamierza być „wiodącym globalnym rzecznikiem kobiecej siły”.
„Love Cloud Collection to ważny moment w ewolucji marki” – napisał w komunikacie prasowym Raúl Martinez, nowy dyrektor kreatywny. „Od obsadzenia niesamowitych kobiet, które ożywiają kolekcję, po niesamowitego różnorodnego ducha na planie – ta kampania jest ważną częścią nowego standardu Victoria’s Secret, którego tworzymy“.