Hermès wyznacza nowe cele klimatyczne. Marka planuje redukcję emisji odpadów cieplarnianych do 1,5°C – zgodnie z inicjatywą Science Based Targets. Innymi markami, które również wyznaczyły na cel zmniejszenie emisji odpadów cieplarnianych są Kering Group, Burberry, Richemont, Prada oraz LVMH.
To pierwszy raz, gdy Hermès stawia na cel zmiany klimatyczne. Dotychczas w działaniach na korzyść zrównoważonego rozwoju marka kładła nacisk na jakość i trwałość wykonywanych produktów – m.in. inwestując w markę Mycoworks, czyli amerykański start-up, który wytwarza alternatywy dla skór zwierzęcych z grzybów i roślin. Hermès zaznaczył jednak, że poszukiwanie alternatyw dla skór zwierzęcych ma na celu wyznaczenie nowych ścieżek rozwoju, a nie całkowite wykluczenie galanterii skórzanej.
Ogłoszenie Science Based Targets zostało odebrane przez analityków branżowych oraz ekspertów klimatycznych z niezwykłym entuzjazmem. Zdaniem specjalistów „to pierwszy krok w drodze do zrównoważonej przyszłości”.
Czym jest inicjatywa Science Based Targets?
Science Based Targets jest efektem współpracy między ONZ, CDP, World Resources Institute i World Wide Fund for Nature. Inicjatywa polega na „wyznaczeniu złotego standardu” dla firm w celu nakreślenia odpowiednich celów klimatycznych oraz ich weryfikacji.