noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Jessica Simpson wygrała walkę o swoją markę odzieżową

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Amerykańska gwiazda Jessica Simpson stoczyła ponad dwuletnią walkę o stworzoną przez siebie markę modową. Aby odzyskać pełną własność swojej marki, gwiazda popu rozważała zaciągnięcie pożyczki pod zastaw swojego majątku – donosi agencja Bloomberg.

Kariera Jessici Simpson rozpoczęła się w latach 90. i świeciła jasno jeszcze na początku lat ’00. Gdy w 2005 roku szum medialny zaczął przygasać, Jessica zdecydowała się na stworzenie własnej marki modowej – Jessica Simpson Collection. Kolekcje ubrań, obuwia i akcesoriów szybko stała się hitem, ze względu na przystępność cen oraz dostępność w najlepszych domach towarowych, jak Macy’s czy Dillard’s. Dodatkowo popularności brandu pomagał serial telewizyjny “Newlyweds” z gwiazdą w rolach głównych.

Przez pierwsze lata Jessica Simpson Collection odnosiła spore sukcesy ponieważ miliony Amerykanek widziały w swojej idolce- siebie. W 2014 roku marka osiągnęła miliard dolarów przychodu. A wszystko zaczęło się od butów- kowbojek, które większość z nas pamięta z pierwszych teledysków gwiazdy pop. Kolejnym krokiem było nawiązanie współpracy i sprzedanie licencji projektantowi Vince Camuto. Powstała dedykowana kolekcja obuwia, której sprzedaż przerosła wszelkie oczekiwania.

Jednak z każdym kolejnym rokiem sprzedaż spadała, a brand popadał w finansową ruinę. Dodatkowo, Jessica przechodziła przez prywatny rollercoaster uzależnienia od alkoholu i rozwodu.

Źródło: NYpost.com

Simpson odkupuje udziały

W 2015 roku, Jessica Simpson zdecydowała się na sprzedaż większości udziałów inwestorowi. Sequential Brands Group Inc. kupiła większość firmy za 353 milionów dolarów, pozostawiając Simpson i jej mamę Tinę (pełniącą rolę CEO Jessica Simpson Collection) z pakietem mniejszościowym 37,5%.

Sequential zdecydowanie przeceniła swoje siły. W krótkim czasie firma popadła w kłopoty finansowe, które z roku na rok tylko się pogłębiały. W sierpniu 2021 r. Sequential Brands Group Inc. złożyła wniosek o ochronę przed upadłością. Miesiąc później Simpson zaproponowała, że odkupi markę za 65 milionów dolarów.

W październiku 2021 roku Simpson została dyrektorem generalnym Jessica Simpson Collection.

„Po 16 latach działalności czuję się gotowa, aby stawić czoła kolejnym wyzwaniom. Wiem, że tylko niebo jest granicą, kiedy moja mama i nasz niesamowity zespół całkowicie oddajemy się naszym klientom”

– Jessica Simpson, dla Bloomberg

>>> Przeczytaj również: Rooney Mara jako Audrey Hepburn w najnowszej produkcji Apple Studios

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES