noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Asos rozszerza działalność! Zamierza podwoić sprzedaż w USA

REKLAMA
noSlotData

Jeden z największych marketplace’ów zdecydował o rozszerzeniu swojej działalności. Sklep internetowy Asos dobrze poradził sobie w okresie pandemii i pragnie wciąż rozwijać swoją markę. Prawdopodobne zyski mogą sięgnąć aż 9,4 miliarda dolarów! Jak dokładnie wyglądają plany firmy?

Asos bardzo dobrze przeszedł okres pandemicznych lockdownów, zyskując na sprzedaży ze względu na przeniesienie się klientów do Internetu. Kolejny postęp nastał w lutym, kiedy gigant odzieżowy rozpoczął współpracę z marką Topshop. Niestety, dobra passa musiała się kiedyś skończyć.

Kilka ostatnich miesięcy, kiedy to świat powoli zaczął wracać do przed pandemicznych nawyków, wpłynęło na spadek akcji Asosa aż o 40%. Firma jednak nie daje za wygraną i wciąż próbuje przekonywać inwestorów o jedynie chwilowych zastojach.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez ASOS (@asos)

Asos ma w planach podwojenie sprzedaży w przeciągu kolejnych czterech lat, zyskując na tym aż do 9,4 miliarda dolarów. Marża zysku miałaby wtedy osiągnąć około 8%-owy wynik. Dodatkowo rozwinięte zostałyby obszary logistyczne, własne marki Asos i przede wszystkim ekspansja międzynarodowa.

W istocie ten plan polega na zwiększeniu tempa, intensywności i dyscypliny naszej realizacji komercyjnej, co wszyscy uznajemy za kluczowy czynnik wstrzymujący nas przez ostatnie lata” – powiedział Mathew Dunn, dyrektor ds. handlu w Asos.

Dotychczas, potencjalni inwestorzy mieli pozytywnie rozpatrzeć sprawę, podwyższając akcje firmy o 10%.

Kluczem do rozwoju i dominacji w branży ma być podbicie rynku w Stanach Zjednoczonych.

Asos rozwija swoją markę w USA już kilka lat, lecz aktualnie posiada tylko 3,5 miliona aktywnych klientów, co daje pole do ciągłego rozwoju.

„Jeśli chodzi o ich penetrację rynku w szczególności w Stanach Zjednoczonych, które są tak gigantycznym rynkiem, mają przed sobą długą drogę do rozwoju.” – mówi Guy Elliott, starszy wiceprezes ds. handlu detalicznego w firmie konsultingowej Publicis Sapient

„Rynek amerykański jest ogromny. Musisz więc włożyć dużo pieniędzy, aby zwiększyć świadomość marki lub zbudować ją od podstaw” – dodaje. „Podobnie musisz upewnić się, że rozumiesz różnice w gustach między rynkami. Nie możesz po prostu wziąć ubrań, które sprzedajesz w Wielkiej Brytanii i od razu założyć, że Amerykanie je kupią”. – podsumowuje Elliott

Aktualnie Asos podtrzymuje swoją współpracę z domem towarowym Nordstrom. Firma ma w planach sprzedawanie asortymentu własnych marek Asosa w swoich sklepach stacjonarnych. To partnerstwo ma również za zadanie zwiększyć wiedzę Asos o amerykańskim rynku oraz rozwinąć świadomość marki w fizycznych sklepach sieci Nordstrom.

>>>Czytaj także: Farfetch łączy siły z Richemont! Czy powstanie nowa platforma modowa?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES