Moda na zakupy przedmiotów używanych nie przemija! Jak pokazują raporty największych firm prowadzących resale, miniony rok należy do najbardziej przychodowych w historii. W dobie wzrastających cen towarów luksusowych i w okresie przedświątecznym, coraz więcej kupujących decyduje się na zakupy z drugiej ręki.
Giganci na rynku odsprzedaży dóbr luksusowych podali dane dotyczące sprzedaży za ostatni kwartał. Informacje te mogą cieszyć konsumentów ze względu na ciągle rosnący popyt na towary z drugiej ręki, wspierając zrównoważone zakupy.
Odsprzedaż mody do roku 2025 ma osiągnąć próg przychodu 77 miliardów dolarów rocznie. Jednymi z najlepiej radzących sobie na rynku są firmy ThredUp oraz The RealReal. Obydwie poinformowały o kilkudziesięciu procentowym wzroście sprzedaży.
Odzież używana została odczarowana
ThredUP ujawniło, że ich przychody wyniosły 63,3 mln dolarów, co jak mówią, jest ich najwyższym wynikiem kwartalnym w historii. Wzrost sprzedaży wyniósł 35%.
W raporcie zwrócono także uwagę na rekordową ilość aktywnych kupujących – aż 1,4 miliona osób, co wskazuje na 14% wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Rekord osiągnęła także liczba zamówień – 1,3 miliona, powiększając się przy tym aż o 28%.
W oświadczeniu dyrektor generalny i współzałożyciel ThredUP, James Reinhart, powiedział: „Dostawy nadal wydają się nie mieć końca, a popyt na produkty używane rośnie, ponieważ coraz więcej kupujących po raz pierwszy testuje ThredUP”
Firma The RealReal również wydała raport o danych ze sprzedaży za III kwartał. W ich przypadku przychody osiągnęły sumę 118,84 mln dolarów, wzrastając przy tym aż o 50%! TRR poinformowało, że najszybciej rozwijającymi się kategoriami były zegarki oraz odzież damska i męska, i to dzięki nim osiągnęli rekord sprzedaży.
Wyświetl ten post na Instagramie
Na czym polega fenomen towarów luksusowych z drugiej ręki?
Aktualnie branża mody zmaga się z problemami jakimi są braki oraz opóźnienia dostaw. Wiele sklepów informuje o niedoborach w asortymencie, przy tym podwyższając ceny towarów. Skłania to sprzedawców również do zaprzestania wyprzedaży przedświątecznych.
Gdy jedni tracą, inni zyskują. W tej sytuacji zysk przypada segmentowi odsprzedaży. Według badań przeprowadzonych przez Mercari, aż 77% Amerykanów spodziewa się kupić co najmniej jeden używany przedmiot w okresie świątecznym. Przekłada się to na około 69,2 miliarda dolarów sprzedaży na rynku wtórnym między październikiem a grudniem 2021 r. Stanowi to wzrost o prawie 25% w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku.
Mercari zapytało także o powód decyzji zakupów z drugiej ręki. 72% klientów podało, że szukają oszczędności, 32% wskazało na łatwość, z jaką znajdują świąteczne zakupy na rynku wtórnym, a 22% zwróciło uwagę na obawy związane ze zrównoważonym rozwojem.
Jak dalej potoczy się ta sytuacja? Czy moda na zakupy z drugiej ręki przeminie? Czy odpowiedzialne decyzje kupujących wpłyną na branże oraz globalną gospodarkę? Na odpowiedzi na te pytania będziemy musieli jeszcze poczekać.