Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej według wstępnych danych wypracował w II kwartale 2021 r. 153 mln zł sprzedaży online, co przekłada się na wzrost o 37 proc. rdr. Skutkowało to również wzrostem przychodów ze sprzedaży, które w II kwartale zwiększyły się o 39 proc. rdr. i wyniosły 145 mln zł. W całym pierwszym półroczu sprzedaż online wzrosła o 53%, a przychody o 55%.
Na uwagę zasługuje wzrost sprzedaży online w drugim kwartale, w stosunku do sprzedaży z pierwszego kwartału obecnego roku, o 27 mln zł, tj. o 21%, pomimo otwarcia galerii handlowych na początku maja. Osiągnięte wyniki potwierdzają, że Answear.com, jako sklep multibrandowy działający wyłącznie on-line, zwiększa swoją sprzedaż bez względu na sytuację pandemiczną, a jako główne czynniki wzrostu Zarząd wskazuje:
- Powiększenie oferty produktowej, wprowadzenie do sprzedaży wielu nowych marek, zwiększenie zapasu towarów oferowanych klientom do natychmiastowego zakupu;
- Skuteczne działania marketingowe ukierunkowane na umocnienie marki na wszystkich rynkach na których działa obecnie Spółka, zgodnie z założeniami strategii przedstawianej podczas IPO;
- Zmiany technologiczne, przepięcie wszystkich rynków na nową platformę e-commerce, włączenie aplikacji mobilnych na wszystkich rynkach, ulepszenia technologiczne wdrożone wraz z nowymi systemami, skutkujące wzrostem konwersji i wartości średniego koszyka;
- Dalszy rozwój marki własnej, w tym dwie nowe kolekcje specjalne Answear.LAB przygotowane przy współpracy z Pauliną Krupińską, zaoferowane do sprzedaży w drugim kwartale tego roku, wyróżniające Answear na tle konkurencji i przyciągające wielu nowych klientów.
– Po otwarciu galerii handlowych powrót wielu ludzi do zakupów w kanale offline był czymś naturalnym. Ludzie stęsknili się za tradycyjnym robieniem zakupów, dla dużej części z nich wyjście w weekend do galerii handlowej było pewnego rodzaju rytuałem. Jednak my, jako firma pure e-commerce, nie odczuliśmy tego zbyt mocno, co potwierdzają wyniki za II kwartał. Klienci docenili pracę jaką wykonaliśmy w ciągu ostatniego roku, przede wszystkim zwiększenie oferty produktowej, wprowadzenie do sprzedaży wielu nowych marek, jak np.; Hugo, Boss, Superdry, United Colors of Benetton, Sisley, Tiger of Sweden, Strellson, Nautica, Lyle & Scott, Colmar, Kurt Geiger London i wiele innych. Udane działania marketingowe przeprowadzone na wszystkich rynkach na których prowadzimy sprzedaż, przyczyniły się do znaczącego umocnienia świadomości i pozycji marki na rynku. Wprowadzone zmiany technologiczne poskutkowały wzrostem konwersji i wartości średniego koszyka. Ponadto większość naszych klientów to świadomi klienci internetowi, którzy wiedzą jakie zalety niesie ze sobą sprzedaż online i nie wracają do sklepów stacjonarnych, nawet po ich otwarciu. – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Dodatkowo warto podkreślić kwestie luzowania obostrzeń, które skutkowały powrotem do biur, otwarciem restauracji, możliwością podróżowania czy zezwoleniem na imprezy plenerowe, co naturalnie wywołało potrzebę zakupową i także przyczyniło się do wzrostu sprzedaży, tym bardziej że Answear.com był do tego świetnie przygotowany, dysponował szeroką ofertą produktową popularnych marek, przygotowaną specjalnie na ciepły przedwakacyjny okres. Był to ważny czynnik wpływający na sprzedaż w II kwartale.
– Staramy się rozwijać naszą platformę. Ciągle dodajemy nowe kolekcje do naszych katalogów, nie zapominając przy tym o rozwoju własnej marki Answear.Lab, oraz o rozwoju technologii która jest niesłychanie ważnym elementem, istotnie wpływającym na skuteczność naszego biznesu. Czujemy, że klienci to doceniają, dzięki czemu nasze wyniki stale się poprawiają. W najbliższej przyszłości planujemy wejście na nowe rynki, co jeszcze bardziej zwiększy zakres naszej działalności i umocni naszą pozycję w regionie CEE. – dodaje Krzysztof Bajołek.