Piąta edycja studiów podyplomowych przed nami. Poprzednie edycje pokazały, że jest się czym chwalić. Ponad połowa z naszej grupy studentów zmieniła pracę lub podjęła się nowych wyzwań w sektorze mody jeszcze w trakcie trwania programu. Czas na kolejną grupę studentów, którym postaramy się przekazać jeszcze więcej unikalnej wiedzy i doświadczenia.
Dlaczego te studia są wyjątkowe?
184 godziny z ponad 30 wykładowcami na co dzień pracującymi w branży mody daje ogromne pokłady inspiracji oraz możliwości networkingu.
Na co stawiamy?
Przede wszystkim na praktyczny wymiar studiów.
Co więcej, moduł prawny będzie prowadzony w formie warsztatów, podczas których zostaną przeanalizowane problemy, z którymi to branża boryka się każdego dnia.
Pogłębiliśmy moduły specjalizacyjne w zakresie: fashion e-commerce i zrównoważonego rozwoju.
Teraz Uczelnia Łazarskiego oferuje pożyczkę na studia. Aplikuj już dziś.
Program „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” powstał we współpracy z najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach, a także z naszym portalem. Studia pozwolą studentom na zdobycie kompleksowej wiedzy z zakresu biznesu: kupiectwa, product managementu, e-commerce, handlu międzynarodowego, komunikacji, finansów oraz prawa oscylującego wokół wszystkich wyżej wymienionych zagadnień. Program studiów został zbudowany w taki sposób, aby dotknął wszystkich tematów, z którymi na co dzień spotyka się każda firma modowa. Co więcej, zaproszona do współpracy kadra oraz inni studenci to bezcenne kontakty niezbędne do budowania swojej kariery w branży mody. Stawiamy na networking.
Moda to biznes
„Prawo i zarządzanie w sektorze mody” to program składający się z dwóch części: biznesowej oraz prawnej.
Na liście wykładowców znalazły się też takie nazwiska jak: Monika Kapłan, wieloletnia praktyk marketingu mody, która odbudowała markę Reserved czy ostatnio CCC; Diana Okular, która wprowadziła do Polski markę Nk-ed i odbudowała Sprandi; Olga Lemańska z G Poland– największej agencji specjalizującej się w handlu B2B z międzynarodowymi markami; Ania Borkowska prezeska marki Robert Kupisz; Dagmara Habiera specjalista od Visual Merchandisingu; a także adwokaci i radcowie prawni: Marek Oleksyn, specjalista z zakresu własności intelektualnej, doceniony, m.in przez międzynarodowe rankingi prawne; Justyna Wilczyńska – Baraniak – specjalistka w zakresie nowych technologii, w tym również w branży fashion czy Katarzyna Nosal – Gorzeń, partner KPMG doradzający, m.in. branży retail. To dopiero początek tej listy. Wszystkie nazwiska znajdziecie na stronie naszego kierunku.
Wiedza z CSR na studiach
Od lutego 2019 r. jesteśmy członkiem grupy roboczej (Promoting broader climate action) działającej pod egidą ONZ w ramach wsparcia Karty Działań Przemysłu Modowego na Rzecz Klimatu. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na wiedzę i specjalistów z dziedziny zrównoważonego rozwoju postanowiliśmy poszerzyć zakres godzin dotyczący aspektów CSR. W programie uwzględniliśmy takie zajęcia jak:
SUSTAINABLE FASHION
- Inicjatywy sektorowe w zakresie zrównoważonego rozwoju
- Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w sektorze mody
- Komunikacja
- Świadomy konsument
- Moda cyrkularna
- Aspekty biznesowe oraz finansowe zrównoważonego rozwoju (w tym – raporty zrównoważonego rozwoju)
Studia nagrodzone Certyfikatem z „Studia z Przyszłością”
W lutym 2020 r. kierunek „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” został wyróżniony decyzją Komisji Akredytacyjnej Certyfikatem i Znakiem Jakości „Studia z Przyszłością” 2019/2020.
Szczegóły programu znajdziecie poniżej, a tymczasem APLIKUJCIE TUTAJ.
Przenosimy część zajęć do sieci
W roku akademickim 2019/2020, w wyniku epidemii COVID-19, zostaliśmy postawieni przed wyzwaniem natychmiastowego przeorganizowania i przeniesienia zajęć z sal wykładowych do pokoi wirtualnych.
W roku akademickim 2021/22 30% zajęć odbędzie się w trybie stacjonarnym, a pozostałe 70% w sieci.
Zajęcia wirtualne okazały się dużym ułatwieniem dla osób dojeżdżających spoza Warszawy pozwalając na oszczędność czasu i kosztów dojazdu oraz pobytu. Taka forma zajęć umożliwiła nam jednocześnie zaproszenie na dodatkowe występy gości specjalnych.
Program
Biznesowe aspekty działalności w sektorze mody
- Moda – Wstęp do Rynku Mody
- Czy warto zakładać własną markę modową?
- Forecasting czyli Planowanie sprzedaży
- Inventory czyli zarządzanie stanem magazynowym
- Budżetowanie
- Strategie sprzedaży/ e-commerce
- Analiza danych
- Praca z galeriami handlowymi
- Kim jest klient galerii handlowych – mierzenie ruchu
- Licencje w sektorze mody
- Pozyskiwanie inwestorów i środków z funduszy unijnych
- Ekspansja na rynki zagraniczne polskich spółek odzieżowych
- Skuteczna sprzedaż
- Visual Merchandising (galeria handlowa)
- Merchandising czyli zarządzanie produktem
- Technologie w modzie
Produkt w sektorze mody
- Materiałoznawstwo
- Product development
- Kupiectwo
- Modelowanie biznesowe czyli jak policzyć swój biznes
- Brand Management czyli jak sprzedawać w kanale wholesale / B2B
- Zarządzanie kolekcją
- Trendwatching, czyli badanie trendów w modzie
Komunikacja w sektorze mody
- Podstawy marketingu
- Kreowanie strategii komunikacji w Modzie/ Fashion Marketing (+ CASE STUDIES)
- Praca z agencją / Showbiznes
- Digital marketing i praca z mediami
- Social Media jako narzędzie sprzedaży
- Storytelling
- Produkcja i choreografia pokazów mody — kreowanie eventów od konceptu po realizację
- Zrównoważona moda
- Sztuka prezentacji
- HR/praca w modzie
- Zarządzanie kryzysem
Branża modowa w świetle prawa – własność intelektualna, dobra osobiste i dane na rynku mody
- Co zyskasz chroniąc swoje wzory wzornictwo?
- „All rights reserved” czyli jak w polskim segmencie modowym chronić twórczość
- „Confidential” czyli czym jest tajemnica przedsiębiorstwa i jak ją skutecznie chronić na konkurencyjnym rynku
- Ochrona marki – co i jak chronić
- Procesowe środki ochrony praw własności intelektualnej i dóbr osobistych
- Umowy – „must have” każdego przedsiębiorcy
- Dobra osobiste i dane osobowe na rynku mody
- Jak chronić wizerunek?
- Bez kreatywnego personelu ani rusz – elementy prawa pracy oraz regulacje dotyczące twórczości pracowniczej.
Świat on-line – promocja, reklama, konsument i uczciwa konkurencja
- Handel w internecie a prawo
- Konsument w branży fashion – za co może nas pokochać, a za co hejtować?
- Prawne aspekty promocji i reklamy
- (Nie)uczciwa konkurencja: formy przekroczenia granic w walce o klienta i konsekwencje takich czynów
Strategia prawna w sektorze mody
- Jak założyć i prowadzić spółkę modową – aspekty prawne
- Jak założyć i prowadzić spółkę modową – aspekty podatkowe
STRUCTOGRAM (moduł fakultatywny)
- Structogram 1- Klucz do poznania siebie
EGZAMIN DYPLOMOWY
Wszystkie szczegóły dotyczące programu znajdziecie na stronie Akademi Biznesu i Prawa Mody na Uczeni Łazarskiego.