Od polskiej multibrandowej platformy zakupowej po spółkę działającą w 7 krajach, która w styczniu 2021 r. wkroczyła na warszawską GPW – Answear.com świętuje 10. urodziny. Z tej okazji klienci i fani mogą liczyć na dodatkowe atrakcje, limitowane kolekcje marek Hugo, Guess i answear.LAB stworzone na wyłączność sklepu oraz specjalny konkurs, w których można wygrać wyjazd marzeń.
Sklep internetowy Answear.com oficjalnie wystartował w lutym 2011 r. Jego pomysłodawcą był Krzysztof Bajołek, który doświadczenie w branży modowej zdobył, tworząc takie marki jak Mohito i House. Pierwsza polska multibrandowa platforma zakupowa oferowała około 100 światowych marek, z których wiele było do tej pory niedostępnych w Polsce. Zróżnicowana oferta, przyjazna i intuicyjna strona, precyzyjnie zaprezentowane produkty, profesjonalna obsługa wraz z ekspresową wysyłką i darmowym zwrotem oraz rozwijany od 2012 r. unikatowy program lojalnościowy Answear Club zaskarbiły sympatię i zaufanie tysięcy klientów. Dziś strony Answear.com notują 11 milionów odwiedzin miesięcznie, a systematycznie powiększany asortyment obejmuje ok. 95 tys. produktów ponad 350 brandów. „To, że wybiliśmy się ponad przeciętność, nie jest przypadkiem: zadecydowało o tym kilka elementów, m.in. doświadczenie oraz silny zespół ludzi – to oni od samego początku tworzyli ten biznes. Wspólnie doskonale znaliśmy branżę fashion, potencjalnych dostawców, wiedzieliśmy, jak operacyjnie poukładać biznes, tak aby był skalowalny w Polsce i innych krajach.” – mówi Krzysztof Bajołek, założyciel i prezes zarządu Answear.
Po sukcesie w Polsce, Answear zaczął dążyć do tego, aby stać się najmodniejszym miejscem także w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Wybór kolejnych państw został poprzedzony analizą specyfiki branży modowej w Europie. Na początku, w 2014 r. Answear wystartował w Czechach i na Słowacji. Rok później był już obecny na Ukrainie oraz w Rumunii. W 2016 r. wkroczył do Węgier, a w 2018 pojawił się w Bułgarii. Obecnie działa na 7 rynkach, choć nie ukrywa, że debiut w kolejnych krajach jest tylko kwestią czasu. Wszystkie zamówienia są realizowane z jednego, nowoczesnego centrum dystrybucyjnego firmy o powierzchni ponad 40 tys. m2.
Answear skupia się nie tylko na sprzedaży ubrań, butów i dodatków. Firma od lat organizuje konkursy wspierające młode talenty i umożliwiające im karierę w branży, udziela się charytatywnie oraz inicjuje akcje pro-ekologiczne. „W ciągu 10 lat Answear bardzo się zmienił, a przede wszystkim rozrósł. Wspaniale było uczestniczyć w większości tych wydarzeń. Chciałbym zaznaczyć, że cele stricte biznesowe nie były jedynymi, które chcieliśmy realizować. Od początku zależało nam, żeby stworzyć i rozwijać przyjazną i rzetelną organizację, która nie tylko sprzedaje ubrania i buty, ale także promuje konkretne wartości, wspiera i pomaga. Wydaje się, że na szczęście, także te plany udało się wprowadzić w życie.” – mówi Wojciech Tomaszewski, dyrektor marketingu i e-commerce w Answear.
W maju z okazji 10. urodzin Answear.com przygotował dla swoich klientów promocje oraz konkurs, w którym nagrodą główną jest wyjazd marzeń o wartości 5000 zł. Na wyłączność sklepu limitowane kolekcje stworzyły popularne marki premium: Hugo proponuje zestawy minimalistycznych dresów, bluz i joggerów, z kolei Guess zaprojektował nowe wersje kultowych T-shirtów – pojawiają się na nich nazwy stolic krajów, w których działa Answear. Wyjątkowe projekty przygotowała również marka własna answear.LAB. Kolekcja Dare to Dream sygnowana jest przez Paulinę Krupińską. Wszystkie urodzinowe atrakcje czekają na klientów Answear.com do 16 maja.