Tegoroczna edycja akcji „Przekaż wiosnę” zakończyła się spektakularnym sukcesem. Na cele dobroczynne przekazano 12 tysięcy par obuwia, a do akcji WoshWosh przyłączyło się wiele marek i instytucji – między innymi LPP, Balagan, Kubota, czy Converse.
Nie nosisz? – oddaj potrzebującym.
„Przekaż wiosnę” to cykliczna akcja dobroczynna firmy WoshWosh, łączącej usługi renowacji, czyszczenia, customu i naprawy obuwia. Od kilku lat, twórcy firmy zbierają buty z Polski i z zagranicy, czyszczą je i przekazują potrzebującym. „Przekaż wiosnę” to dobry przykład pragmatycznej dobroczynności. Nie wymaga od nas przekazywania datków, czy wykazywania zaangażowania, dzięki czemu może być niezwykle skuteczna. WoshWosh ułatwia nam odpowiedzialne czyszczenie szafy – daje okazję pozbycia się niepotrzebnych już rzeczy, które bez wyczyszczenia i naprawy stałyby się odpadami.
Zeszłoroczna akcja skutkowała zebraniem dziewięciu tysięcy par butów. W tym roku, mimo trzeciej fali pandemii koronawirusa, powiększono tę liczbę o 4 tysiące.
WoshWosh łączy marki „przekazując wiosnę”
Tegoroczna akcja trwała dwa tygodnie i obejmowała wiele różnych instytucji. Oprócz organizacji dobroczynnych, na co dzień zajmujących się potrzebami bezdomnych, do zbiórki dołączyły również marki odzieżowe. Buty można było przekazać w trzech punktach WoshWosh, w butiku Balagan oraz wysyłkowo. W trakcie trwania akcji dołączył także sklep PanPablo. Buty wśród pracowników zbierały także LPP, Kuehne+Nagel oraz Stena Recycling. Marka Converse zasponsorowała czyszczenie obuwia ze swoim logo, a Kubota przekazała 200 par klapek na potrzebę zbiórki.
– Dzięki wsparciu tak ogromnej liczby osób i firm partnerskich udało nam się zebrać ponad 12 tysięcy par butów. W siedzibach brakowało miejsca na magazynowanie, dlatego opracowaliśmy plan logistyki i po przygotowaniu obuwia przekazujemy je w partiach do instytucji i fundacji, które opiekują się osobami w potrzebie. Wyczyszczenie takiej liczby butów to ogromne wyzwanie, ale za cel postanowiliśmy sobie przekazanie wszystkich butów do końca maja. – mówi Martyna Zastawna, pomysłodawczyni zbiórki obuwia oraz właścicielka WoshWosh.
Do akcji dołączyły również instytucje oraz szkoły, które własnymi siłami zorganizowały zbiórki wewnątrz placówek i prowadziły w swoich miejscowościach działania promocyjne. Przysyłano także buty z zagranicy – między innymi z Niemiec, Danii, Włoch a nawet Islandii.
Dla potrzebujących i środowiska
Akcja „Przekaż wiosnę” ma na celu wspomóc potrzebujących, jednocześnie promując ideę świadomej konsumpcji i lifestyle’u zero waste. Dobrze wpisuje się w działalność marki WoshWosh, która przedłuża życie obuwia, naprawiając je i personalizując.
– Zaangażowanie tylu osób przeszło moje oczekiwania, ten wynik to miód na moje serce. Od lat angażuję się w inicjatywy społeczne na rzecz ekologii i zrównoważonego rozwoju, ale sukces tej akcji dodaje mi skrzydeł. Widzę, że świadomość konsumencka w zakresie ekologii i zero waste rośnie. Rocznie produkowane jest na świecie ok. 22 miliardów par butów, 300 milionów wyrzuca się już po roku użytkowania. A przecież zamiast trafiać do kosza mogłyby dostać drugie życie i przydać się innym. Wiosenna edycja akcji pokazuje jak bardzo potrzebna jest nasza pomoc i jak wiele możemy osiągnąć łącząc wspólnie siły. Wygrywa empatia, miłość do drugiego człowieka i zero waste – dodaje Martyna Zastawna.
Zebrane obuwie zostanie przekazane potrzebującym dzięki pomocy organizacji wspierających potrzebujących – to między innymi Caritas Polska, Mokotowskie Hospicjum Świętego Krzyża, czy Stowarzyszenie Opiekuńczo-Resocjalizacyjne „Prometeusz” w Gdańsku.