Newslettery są silnym narzędziem marketingowym. Najlepiej konwertują, są tanie, mają nieskończone możliwości, pomagają pozyskać i dogłębnie poznać Klienta oraz jego potrzeby. Co robić, by wyróżnić się i nie zniechęcić konsumentów?
Badanie przeprowadzone przez ExpertSender to cenne źródło wiedzy nie tylko dla marketingowców. Zapytaliśmy Polaków o to, jak korzystają z e-maila, co właściwie myślą o ofertach, które otrzymują tym kanałem oraz jaki mają stosunek do spamu. Z udzielonych odpowiedzi wynika jasno, że – parafrazując popularny slogan – Personalized Email Is King! – wyjaśnia Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.
2/3 Polaków korzysta z więcej niż jednego adresu e-mail
Mnogość skrzynek mailowych wynika z kategoryzacji maili: „poważne” oraz przeznaczone do korzystania z usług. Zadaniem firm jest tworzenie takich treści, by skłoniły subskrynentów do podania „ważniejszego” maila podczas rejestracji. ExpertSender sugeruje, aby dać także możliwość wyboru częstotliwości otrzymywania komunikacji, żeby uniknąć ryzyka spamowania wysyłanymi treściami.
60% Polaków subskrybuje newslettery
A 77,4% z nich subskrybuje newslettery ulubionych marek. Należy wziąć to pod uwagę i oferować atrakcyjne, dobrej jakości treści, które finalnie zachęcą do robienia zakupów.
64% Polaków zdarzyło się anulować subskrypcję newslettera
3 na 4 Polaków chce otrzymywać oferty, które ich interesują
Jednocześnie co piąty Polak nie chce korzystać z personalizacji, bo często śledzenie zachowań nijak ma się do preferencji.
Marki po prostu w kółko rekomendują ten sam lub podobny produkt, zamiast faktycznie pomagać klientom w sensownych zakupach, proponując np. użyteczny up-selling. Dlatego też zainwestuj w inteligentną segmentację swojej bazy klientów oraz zaawansowaną personalizację, które razem pomogą Ci wysyłać subskrybentom dokładnie to, czego w danym momencie potrzebują – ExpertSender.
79% Polaków zwraca uwagę na tytuł e-maila
Kreatywność kluczem do sukcesu. Intrygujący tytuł newslettera skłoni subskrynentów do otwarcia nawet niechcianego e-maila. Warto przeprowadzać testy A/B, by zobaczyć, który mailing miał lepszy Open Rate oraz dodawać Preheader.
70% Polaków oczekuje ekskluzywnych ofert
Specjalne oferty, niedostępne w innym miejscu są głównym motywym zapisu na newsletter. Wszelkie kody rabatowe należy jednak odpowiednio dawkować, by nie zrazić Klienta.
[button color=”” size=”large” type=”” target=”_blank” link=”https://expertsender.pl/Jakie-emaile-chca-otrzymywac-klienci-Raport-2021.pdf?fbclid=IwAR2Ms1zmXy4jA5pJtlfsLNLng5Nb8qg6WQWinngcg6JYumnmBrUjD1pzjP8″]POBIERZ PEŁEN RAPORT[/button]