noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Zalando odnotowuje imponujący wzrost w trzecim kwartale

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Zalando SE, wiodąca europejska platforma internetowa poświęcona modzie i stylowi życia, osiągnęła wyjątkowy wzrost rentowności w trzecim kwartale 2020 r. Wolumen towarów brutto (GMV) oraz przychody wzrosły o 29,9% i 21,6% odpowiednio do 2,5 miliarda euro oraz 1,8 miliarda euro. Imponujący wzrost był w szczególności spowodowany przyspieszonym przesunięciem popytu konsumentów na oferty online w trakcie trwającej pandemii koronawirusa, a także dobrymi wynikami programu partnerskiego Zalando i Zalando Lounge.

W tym samym okresie Zalando osiągnęło skorygowany EBIT w wysokości 118,2 mln euro, czyli marżę w wysokości 6,4 procent. Znacząco wyższe koszty sprzedaży i wzrost wydajności w realizacji wpłynęły na rentowność w trzecim kwartale. 

Ponieważ druga fala koronawirusa nadchodzi z większą siłą, niż przewidywano, jesteśmy znacznie lepiej przygotowani na nią, niż na początku roku. Nasza strategia umożliwia nam przekształcenie przyspieszonego popytu konsumentów w kierunku ofert cyfrowych w możliwości biznesowe dla Zalando i jego partnerów. Nadal planujemy inwestować, by przyspieszyć silny wzrost po 2020 r., Nie zapominamy oczywiście o naszych priorytetach: powiększaniu bazy aktywnych klientów, pogłębianiem relacji z klientami i przyspieszeniem zmiany naszej platformy  – powiedział David Schröder, dyrektor finansowy

W związku z dobrymi wynikami finansowymi Zalando, podniosło prognozy na rok finansowy 2020. Firma oczekuje teraz, że wolumen towarów brutto (GMV) wzrośnie o 25-27 procent, przychody o 20-22 procent, a skorygowany EBIT osiągnie 375-425 mln euro.

>>> Przeczytaj również: Zalando podąża w nowym kierunku. Co się zmienia?

Zalando wspiera w trudnych czasach

W odpowiedzi na drugą falę koronawirusa, priorytetem Zalando pozostaje ochrona zdrowia i bezpieczeństwa pracowników. We wszystkich biurach i placówkach logistycznych wdrożono ścisłe środki zapobiegawcze, które są zgodne z wytycznymi i zaleceniami rządowymi, a nawet rozszerzają je. 

Sukces Zalando zależy wyłącznie od naszych zespołów, które wykazały się wyjątkowymi wynikami w bezprecedensowym czasie. Aby docenić to wyjątkowe zaangażowanie i wkład, zdecydowaliśmy przyznać wszystkim 14 000 pracowników jednorazową premię w wysokości 500 euro – mówi Robert Gentz, Co-CEO Zalando.

Aby przyczynić się do rozwiązania problemów związanych z pandemią Covid-19, Zalando wzmocniło swoje wsparcie dla partnerów w niepewnych czasach. Firma na przykład zniesie wszelkie prowizje dla partnerów korzystających z programu Connected Retail do końca pierwszego kwartału 2021 r. i zaoferuje partnerom wcześniejsze wypłaty w celu wsparcia ich płynności. 

Connected Retail to program wsparcia dla sklepów stacjonarnych, które mają możliwość realizować zamówienia złożone za pośrednictwem platformy Zalando. Program ten stał się częściowym rozwiązaniem dla wielu sklepów stacjonarnych w okresie pandemii. Choć obecnie liczy około 2000 aktywnych sklepów, w 2021 Zalando zamierza potroić tę ilość. Od 1 listopada 2020 r. Zalando rozszerzyło Connected Retail na Danię, Finlandię i Norwegię  Z kolei w 2021 roku do sieci mają dołączyć takie kraje jak Austria, Szwajcaria, Francja, Włochy i Belgia.

>>> Przeczytaj również: Zalando podbije rynek odzieży używanej? Platforma wprowadza do Polski ofertę Pre-owned

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Tagi

Zalando

(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES