REKLAMA

Jak przenieść biznes do internetu i zacząć sprzedawać online?

REKLAMA
REKLAMA

Prowadzenie sklepu internetowego czy oferowanie usług online nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Obecnie wejście na ten rynek jest stosunkowo łatwe, szczególnie jeśli prowadzisz już sprzedaż stacjonarną i znasz rynek danych produktów. Co powinieneś zrobić, żeby przenieść biznes do sieci i rozpocząć sprzedaż online?

Biznes w Internecie w kilku krokach

Według szacunków Bisnode liczba sklepów online na koniec czerwca 2019 roku wynosiła 31,7 tys., co oznacza wzrost w ciągu roku o 2,8 tys. Wartość polskiego e-commerce szacowana była w 2019 roku na 40 mld złotych, a w najbliższych latach ma być tylko lepiej. Jeszcze w 2018 roku tylko połowa małych i średnich firm posiadała własną stronę WWW, ale na jej założenie decyduje się coraz więcej przedsiębiorców. Ma to uzasadnienie – wielu zainteresowanych danymi produktami rozpoczyna ich poszukiwania od internetu. Oto jak w kilku krokach możesz rozpocząć sprzedaż online w swoim własnym sklepie:

1. Domena

Jeśli zakładasz sklep, to postaw na własną domenę. Wprawdzie możesz skorzystać z subdomeny, którą prawdopodobnie za darmo otrzymasz od firmy hostingowej, ale zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest własny adres, np. z nazwą marki czy nazwą związaną z ofertą. Dzięki temu będziesz mógł budować popularność tej domeny, a dopóki będziesz płacić abonament za nazwę, będzie ona pozostawać do twojej dyspozycji. Jakie wybrać rozszerzenie? Jeśli ofertę kierujesz do Polaków, to .pl, która jest zdecydowanie najpopularniejszym rozszerzeniem w Polsce. Według danych NASK liczba aktywnych nazw .pl wynosiła w kwietniu 2020 roku ponad 2,48 mln.

2. Hosting

Jeśli masz już domenę, to potrzebujesz jeszcze powierzchni serwerowej, na której znajdzie się twój sklep. Tutaj możesz postawić na dwa rozwiązania – usługę, w ramach której otrzymasz zainstalowany sklep lub na hosting, na którym taki sklep założysz. Pierwszą opcję opiszemy w kolejnym punkcie, a zacznijmy od tej drugiej. Wybierz Prestashop hosting, czyli usługę serwerową zoptymalizowaną pod najpopularniejszy w Polsce skrypt sklepów WWW. Założenie sklepu nie wymaga od ciebie wiedzy programistycznej – możesz skorzystać z prostego w obsłudze instalatora, żeby zainstalować najnowszą, stabilną wersję sklepu. Do twojej dyspozycji jest ponad 5 tys. gotowych szablonów, 3 tys. wtyczek i rozszerzeń. Masz pełną kontrolę nad sklepem, możesz edytować pliki i liczyć na wsparcie społeczności, która korzysta z oprogramowania Presta.

3. Sklep SaaS

Czy możesz jeszcze łatwiej założyć sklep? Jest to możliwe, jeśli wybierzesz eSklep w modelu SaaS w Home.pl. Nie będziesz musiał szukać wtedy usługi hostingowej. Do twojej dyspozycji od razu będzie gotowy zainstalowany sklep. Musisz tylko wybrać najlepszy wariant usługi – biorąc pod uwagę m.in. maksymalną liczbę produktów, administratorów, obsługiwane waluty i języki. Za korzystanie ze sklepu płacisz roczny abonament, a zanim ostatecznie zdecydujesz się na usługę, możesz ją za darmo przetestować przez 14 dni. Co ważne, nie interesuje cię kwestia aktualności oprogramowania – to dostawca usługi dba o to, żebyś miał dostęp do najnowszej, stabilnej wersji systemu.

4. Daj się znaleźć

Założenie sklepu to zbyt mało, żeby osiągnąć sukces w sieci. Powinieneś rozpocząć działania marketingowe, dzięki którym dotrzesz z ofertą do potencjalnych zainteresowanych. Plusem większości form reklamy online jest łatwa mierzalność efektów przy pomocy narzędzi analitycznych. Warto postawić na takie metody jak pozycjonowanie w Google, a także kampanie linków sponsorowanych Google Ads czy Facebook Ads. W wielu przypadkach sprawdzić się może promocja w porównywarkach cen. Form reklamy jest wiele i powinny one być dopasowane do prowadzonej działalności. Plusem jest to, że większość metod możesz przetestować bez inwestowania bardzo dużych sum.

Artykuł partnera

>>> Przeczytaj również: Od kogo tak naprawdę zależy odmrażanie gospodarki?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES