noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

[OPINIE] Rzeczowo – poradnik, jak stworzyć własną markę odzieżową

REKLAMA
noSlotData

Opinie i teksty napisane przez naszych czytelników są ich punktem widzenia. Chcesz pisać dla nas? Wyślij tekst na [email protected]

Zanim Twoja nowa marka odzieżowa zaistnieje na wybiegach, poznaj wszystkie kroki, jakie musisz wykonać, aby osiągnąć zamierzony sukces. Jak sukcesywnie planować rozwój swojej firmy odzieżowej, żeby Excel się zgadzał?

Aby stworzyć stabilny biznes, marka odzieżowa potrzebuje czegoś więcej niż oryginalne projekty ubrań. Jako manager nowego projektu modowego musisz być biegły w dziedzinie produkcji, marketingu, zarządzania i sprzedaży. 

Konsekwentny branding

Inspiruj się markami, które w ostatnim czasie odniosły sukces. Kluczem do niego była jasno określona tożsamość marki, która rezonuje z docelowymi klientami, pozostaje autentyczna i spójna, również na poziomie komunikacji. Moda to ekscytująca, szybko rozwijająca się branża. Możesz mieć wiele pomysłów modowych, ale istotne jest, aby skoncentrować się na jednym z nich. Na początku odpowiedz sobie na pytanie: jaka jest Twoja marka, w jakim celu powstała i do kogo ją kierujesz? Przypisz ją do jednej z poniższych kategorii:

  • Odzież sportowa
  • Odzież damska
  • Odzież męska
  • Odzież dziecięca
  • Stroje kąpielowe
  • Bielizna damska/ męska

Biznesplan szyty na miarę

Po zdefiniowaniu tożsamości marki, zacznij myśleć o niezwykle ważnych krokach związanych z założeniem i prowadzeniem firmy odzieżowej. Stwórz biznesplan, w którym określisz strukturę biznesu, politykę cenową, oszacujesz wydatki związane z prowadzeniem działalności i określisz kanały dystrybucji. Aby stworzyć przemyślaną strategię cenową, musisz zacząć od rozeznania się, ile kosztuje wyprodukowanie kolekcji o określonym nakładzie. Ceny powinny być minimum o 30% wyższe od wydatków, aby relatywnie szybko osiągnąć zysk.  Rozważ, czym zajmiesz się sam, a czym zajmą się podwykonawcy. Zaplanuj z wyprzedzeniem wszystkie kwestie prawne i logistyczne, a stworzysz solidne podstawy do szybkiego osiągnięcia progu rentowności.

Współpraca ze szwalnią

Design i jakość odzieży odgrywają niezwykle ważną rolę. Eleganckie logo i skuteczne pozycjonowanie marki rzutują na sposób postrzegania Twojej marki. Strona internetowa będzie jednym z najważniejszych ambasadorów Twojej linii odzieżowej, dlatego musi być dopracowana w każdym detalu. Pamiętaj, że Twoi potencjalni klienci kupują coś więcej niż tylko ubrania. A są to: jakość, komfort, styl życia. Najpopularniejszym, a zarazem najbardziej praktycznym modelem współpracy, jaki proponują szwalnie, jest Print-on-Demand. Chodzi o to, aby niestandardowe wzory lub nadruki były nakładane na określone kroje, np. koszulek lub bluz, a następnie wysyłane do klientów w określonym terminie. Zaletą tej formy współpracy jest fakt, że nie musisz przechowywać nadwyżki ubrań z danej kolekcji. – Jako profesjonalna szwalnia służymy pomocą każdemu, komu zależy na przygotowaniu własnej, niepowtarzalnej kolekcji odzieży damskiej, męskiej lub dziecięcej. Nasza szwalnia zajmuje się projektowaniem, przygotowaniem szablonów, prototypów i ostateczną produkcją praktycznie wszystkich popularnych typów garderoby, od odzieży casualowej zaczynając, a na technicznej odzieży sportowej i bieliźnie damskiej kończąc – mówi Anita Hossa-Matłoka, manager firmy 4lans.

Po nitce do kłębka, czyli co w modzie piszczy

Na każdym kroku poszerzaj swoją wiedzę na temat krawiectwa, czytając blogi tematyczne lub biorąc udział w targach branżowych. Tematy poświęcone nadrukowi sublimacyjnemu czy sitodrukowi nie powinny być Ci obce. Bądź świadomym dystrybutorem odzieży – weź pod uwagę fakt, że współczesny odbiorca ubrań zwraca uwagę na to, z czego zostały wykonane. Mile widziane są zarówno polskie materiały, jak i rodzima produkcja, dlatego weź to pod uwagę już na etapie tworzenia biznesplanu i poszukiwania szwalni, która w pełni sprosta Twoim wymaganiom. Nie bez znaczenia jest też produkcja wpisująca się w zasadę zero waste. Powinno mieć to swoje odzwierciedlenie w materiałach marketingowych Twojej marki, a także na samej metce. 

Powodzenia w podbijaniu rynku modowego!


4lans od lat wzbogaca kolekcje polskich marek odzieżowych o coraz to nowe, szyciowe projekty. Nasi klienci lubią wysokogatunkowe dzianiny i tkaniny, często w oryginalne wzory, a dodatkowo cenią sobie polskie, ekologiczne materiały oraz nowoczesny styl. Doskonale wiemy, że świadomi klienci wyznają trend #zerowaste, który nie jest nam obcy. Projekty doprawiamy finezją i kunsztem. Idąc z duchem czasu, wykorzystujemy nowoczesne technologie. Tekstylia to nasza pasja, dlatego z zamkniętymi oczami potrafimy wybrać te najlepsze i wykroić z nich cuda: od bielizny, przez odzież sportową, po równie wymagającą odzież dziecięcą. Znamy się na rzeczy!

Autor: Przemysław Matłoka

ZAPISZ SIĘ NA KURS

OFERTA

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES