Idzie nowe dla multibrandów? Dziś zamiast kupować kolekcję od marek w trybie B2B, lepiej je sobie stworzyć od nowa lub kupić cały brand. Przykład? New Guards Group (inwestorem jest Farfetch) wyznacza nowy kierunek w biznesie mody.
Krótka adnotacja, NGG zostało założone przez 3 Włochów w 2015 roku i dziś w swoim portofilo ma takie marki jak Off–White, Heron Preston, County of Milan, i inne. W minionym tygodniu spółka postanowiła sobie kupić Ambush (głównie japońskie dodatki), a teraz Opening Ceremony. No bo czemu nie. Na czym polega sukces tego holdingu? Otóż tworzy on brandy we współpracy z- lub opiera mocno na nazwisku- gwiazd sceny muzycznej. County of Milan należy do Marcelo Burlon, słynnego DJa z Ibizy, Off White do Virgila Abloh (również DJa i projektanta męskiej linii dla LV), Kirin jest w rękach kobiety Koreanki mieszkającej w Berlinie Peggy Gou. Również DJki. Spółka zauważyła, że wspomniane nazwiska są na tyle popularne i lubiane, że mogą stanowić źródło produktu i kanał sprzedaży sam w sobie. Nawet jeśli ich gwiazda szybko zgaśnie, to między czasie pojawi się inna, która będzie stanowić nowy brand.
A co ma z tym wspólnego Farfetch? Wojna marketplaców trwa i niestety głównie wojuje się w niej ceną. Marki cierpią na tym najbardziej, bo nie mają szans w tej bitwie. Chyba, że zostaną kupione.
Czy CCC mnie robi dokładnie tego samego? Zakup Gino Rossi, DeeZee czy Rage Age nie był przypadkowy.
Ula Wiszowata