Włoski projektant chce, aby klienci przychodzili nie tylko po kultowy trencz, ale też po sneakersy. Pokazuje to za pomocą najnowszej kampanii.
Ricardo Tisci to włoski projektant, który funkcję dyrektora kreatywnego Burberry objął w 2018 roku. Od tego czasu wizerunek marki ewoluował. Mogący się pochwalić 163-letnią historią brytyjski dom mody według Tisci ma być bardziej demokratyczny: kolekcje powinny zachęcać nie tylko miłośników kultowego trencza, ale także młodych amatorów streetwearu. Krótko mówiąc: drzwi Burberry mają być otwarte dla wszystkich.
Tisci wraz z dwójką fotografów, Danko Steinerem i Nickiem Knightem celebrują tę różnorodność najnowszą kampanią na sezon jesień-zima 2019/20. Została ona podzielona na 2 części: tradycyjną i streetwearową. Do sesji zdjęciowych zaangażowano łącznie 17 modeli.
Steiner zrealizował sesję “elegancką”, w której główne role grają Irina Shayk ubrana w oczywiście w camelowy trencz i Gigi Hadid w beżowym outficie. Kadry powstały nad morzem, a ich kompozycja jest spokojna i statyczna.
Knight z kolei przenosi nas do zupełnie innej rzeczywistości: studia fotograficznego, w którym młodzi ludzie ubrani w kolorowe stylizacje grają fotografów i filmowców. Jest to swoisty hołd dla kreatywności.
Jesteśmy ciekawi, jak odbiją się eksperymenty Ricardo Tisci na sprzedaży Burberry. Wiosną świat obiegła informacja, że marka zamknie łącznie 38 sklepów. Powód? Według prezesa firmy, Marco Gobbetti, sklepy te są zbyt mało luksusowe i negatywnie wpływają na odbiór Burberry w oczach potencjalnych klientów. W ostatnim czasie wyniki sprzedażowe Burberry były alarmujące. Po dużym sukcesie w roku 2017, rok ubiegły zakończył się wynikiem niższym. Jednak po wypuszczeniu pierwszej kolekcji spod batuty Tisci sytuacja marki poprawiła się. Jak będzie teraz? Czy najnowsza kampania również okaże się sukcesem?
Zobacz również: Najpiękniejsze kampanie kolekcji na nadchodzący sezon jesień-zima 2019 cz.II