noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

TRENDY Kolory i materiały jesień/zima 2020/2021

REKLAMA
noSlotData

Podczas jednej z najważniejszych imprez przemysłu tekstylnego – Texworld USA – dyrektor artystyczny tragów Louis Gérin przedstawił gościom główne kierunki dotyczące trendów, które warto zagłębić przy pracach nad sezonem jesień/zima 2020/2021.

Zapomnijcie o jesiennych beżach i smutnych, zimowych czerniach. Jak przewiduje Gérin przyszły rok będzie rokiem przełomowym. Tym, w którym moda granice między przeszłością a teraźniejszością, światem obecnym, a tym którego jeszcze nie znamy.

Kierunki przyszłości – jesień/zima 2020/2021

Według dyrektora artystycznego targów sezon jesień/zima 2020/2021 będzie kształtowany przez osiem głównych kierunków, z których wszystkie połączą się w cztery trendy. Trendy będą metaforą cywilizacji, która walcząc z przeszłością będzie niosła za sobą przyszłość.

Kierunki, które będą budować trendy sezonu jesień/zima 2020/2021 to wściekłość, spalanie, niestrawność, polichromia, Atlantyda, pozycja, budowanie i ograniczenia. Jakie trendy z nich powstaną?

Apokaliptyczna wizja

To wizja tego jak dzisiejsi ludzie odnajdą się w przyszłości. – tłumaczył Louis Gérin.

Trend ten został opisany jako spotkanie ciepła i zimna lub matowego i błyszczącego. Ma być metaforą naszych emocji na kilka minut przed apokaliptycznym wybuchem lub kilka chwil po nim. 

Kolory mają podkreślać różnorodność tego trendu. Odcienie niebieskiego – kolory określane jako Lazurowy Fragment, Lodowaty Horyzont i Wodne Odbicie kontrastują z czerwieniami Marsjańskiej Gliny i Gorącego Żaru.

Mocne kontrasty kolorystyczne będą podbijane strukturą tkanin. Odblaskowymi powierzchniami, falistymi paskami i wytłoczeniami. 

źródło: ispo.com

Historyczna pogoń za naturą

Większość ludzi mieszka dzisiaj w miastach, ale miasta izolują nas od natury. Musimy więc połączyć je ze sobą – ale nie odtwarzać błędów przeszłości. – stwierdził w swoim wystąpieniu dyrektor artystyczny targów.

Temat ten jest budowany wokół teorii, że „wszystko powraca”. Przeszłość i teraźniejszość wchodzą w interakcje, dzięki czemu nie powtarzamy błędów przeszłości, bo o nich pamiętamy.

Kolory pogoni za naturą to odcienie brązu, takie jak Pustynny Oddech, Mineralny Plask i Terra Cotta, zieleni (Roślinny Przepych i Zielony Ślad) oraz odrobina różu. Na tkaninach pojawią się perforacje, motyw jodełki, nasycenie kwiatów i geometrycznych kwadratów w trójwymiarze.

źródło: ispo.com

Olśniewający wybuch

Czyli trend, który stawia na eksplozję barw, by sprawić „żeby wszystko stało się piękniejsze” jak tłumaczył Louis Gérin.

W tym trendzie dominować będą zielenie – takie jak zieleń Sztucznych Liści, Żelowego Porostu czy Zielonej Plasteliny. Pojawią się także słonecznikowe żółcie, a także niebieski ultrafiolet i szkarłatna czerwień. 

Na tkaninach zobaczymy holograficzne nadruki, metaliczne wzory, patchworki i orgiami.

Wydaje się, że [ten trend] nie ma większego sensu, ale nie szukamy w nim sensu. Po prostu pozwalamy oczom zauroczyć się pięknem – stwierdził dyrektor artystyczny targów.

źródło: ispo.com

Astralny taniec

Trend, który reprezentuje pragnienie lepszego, piękniejszego jutra.

Mamy całą tę technologię [i] wiedzę. Nauczyliśmy się z przeszłości [i] chcemy projektować przyszłość – tak trend ten opisywał Gérin.

Jeżeli chodzi o kolory – pojawiają się skrajności. Od czerni i szarości, takich jak Asfalt Księżycowy i Miejski Pył, aż po jasne róże – Światło Zmierzchu czy Niebieską Pitaję. W temacie tkanin powracają struktury – wytłoczenia w kształcie plastra miodu, kolce i fale. Materiały będą szorstkie, jakby wykonane ze sznurka.

źródło: ispo.com

Jesień/zima 2020/2021 – wróżenie z fusów?

Trzeba przyznać, że zaprezentowane trendy i ich opisy brzmią dość metaforycznie. Jak tłumaczy dyrektor artystyczny targów:

Na świecie jest wielu wizjonerów; każda osoba musi je [trendy] zinterpretować na swój własny sposób.

 A więc do dzieła!

Przeczytaj również >>> WGSN: „Wirus zmienił nas”. Oto 3 nowe grupy konsumentów

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES