W piątek 17 maja przy zbiegu ulic Mokotowskiej i Wilczej odbyło się uroczyste otwarcie konceptu Wilcza Store z autorską selekcją ubrań high fashion od światowych projektantów.
Właścicielka, Laura Budzyk, w branży mody działa już od 20 lat. Jej pierwszy projekt – Laura Boutique przy ul. Mokotowskiej, na stałe wpisał się już w modową mapę Warszawy. Teraz czas na nowe wyzwanie – Wilcza Store.
Kluczową postacią w procesie powstawaniu niepowtarzalnej idei tego
nowego miejsca na modowej mapie Warszawy jest Piotr Młodożeniec –
malarz i grafik który stworzył logotyp Wilcza Store oraz rastry
(obecne w jego ostatnich pracach), które pokryły złote ściany
lokalu. Niezwykłe prace Młodożeńca zawisły na ścianach concept
store’u. Wyjątkowego charakteru temu wnętrzu nadają meble
skandynawskie z lat 50. i 60. oraz designerskie lampy vintage i
gadżety.
>>> Zobacz również: Burberry zamyka butiki. Jaki jest powód?
W otoczeniu zieleni palm i bananowców dyskretnie prezentują
się kolekcje światowych projektantów mody, takich jak: COMME des
GARÇONS, Play CDG, Rick Owens, Ilaria Nistri czy zupełne nowe wybory
Laury Budzyk – Marni, Thom Krom (marka z Niemiec), Ivan Grundahl z
Kopenhagi czy P4 Parts of Four (amerykański projektant mieszkający na
Bali). Proponowane przez właścicielkę conceptu ubrania i akcesoria
często występują w pojedynczych egzemplarzach.
Ideą Wilcza Store jest także promowanie zdolnych, polskich artystów
takich jak Robert Kuta, który przetwarza ubrania, dekonstruując ich
formy lub kreuje nowe, niepowtarzalne kroje. Wszystko pod marką Kuta
House. Laura Budzyk na tym nie poprzestaje – w przyszłości planuje
organizować wystawy i aukcje sztuki młodych artystów.
Doskonała lokalizacja butiku, u zbiegu Mokotowskiej i Wilczej, daje
możliwość odkrycia tego niebanalnego miejsca – trafić tam nie jest
trudno – znakiem rozpoznawczym jest charakterystyczna głowa wilka
autorstwa Młodożeńca, która zdobi wejście do concept store’u.