REKLAMA

Serwis E-obuwie laureatem nagrody liderów biznesu za najlepszą technologię

REKLAMA
REKLAMA

W trakcie wydarzenia gospodarczego Impact 2019, serwis Money.pl przyznał własne nagrody, wyróżniając laureatów w trzech kategoriach: Człowiek Roku, Firma Roku oraz Technologia. Zdecydowanym zwycięzcą okazał się być portal E-obuwie, który zgarnął aż dwie z trzech statuetek.

Należąca do grupy CCC marka E-obuwie to firma, która zmieniła zasady na rynku obuwniczym. Jej właściciel udowodnił, że nie musimy nawet mierzyć wybranych par butów, bo możemy zrobić to zdalnie. Przy pomocy techniki wprowadzonej przez serwis, klienci zyskali możliwość elektroninicznego skanowania stopy i na tej podstawie – dopasowywania odpowiednich modeli obuwia.

Rok temu firma postanowiła na innowacyjne rozwiązanie. Wprowadziła system esize.me, czyli skaner stóp, który przy pomocy technolgii jest w stanie wskazać odpowiednie dla danego klienta modele spośród szerokiego asortymentu sklepu. Swoim pomysłem e-obuwie postanowiło zrewolucjonizować rynek obuwniczy i rozwiązać jeden z największych problemów osób kupujących przez Internet – kwestię różniącej się rozmiarówki u różnych producentów. W innowacyjnym rozwiązaniu wykorzystywana jest również sztuczna inteligencja, która zapisuje informacje o preferencjach klienta i jest w stanie pomóc mu z kolejnymi wyborami w przyszłości.

By zeskanować swoją stopę, wystarczy odwiedzić wybrane centrum handlowe, gdzie odnajdziemy stoisko e-obuwie. Aktualnie firma postanowiła pójść o krok dalej i otworzyć własne sklepy stacjonarne w Warszawie – w Promenadzie i Galerii Młociny. O dziwo, nie znajdziemy w nich wyeksponowanych modeli obuwia, a jedynie tablety, na których zamówimy wybrany przez towar.

Wyjaśnimy jednak, jak działa system esize.me. Cały proces skanowania stóp jest wyjątkowo szybki i trwa zaledwie 3 sekundy. Przy pomocy 4 kamer system skanuje stopy i na podstawie zebranych danych tworzy model 3D, który uwzględnia ich dokładne parametry. Następnie skan porównywany jest ze stworzonymi wcześniej skanami wnętrz dostępnych w sklepie butów i na tej podstawie jest w stanie wybrać odpowiedni dla danej stopy model. W tym momencie algorytm może odnaleźć najwygodniejsze i najlepiej dopasowane obuwie spośród prawie 40 tysięcy dostępnych modeli. Czy przy pomocy tej innowacji E-obuwie jest w stanie spowodować rewolucję na rynku? Wystarczy spojrzeć na imponujące wyniki finansowe firmy.

Obecnie serwis E-obuwie jest w posiadaniu grupy CCC, będącej jej głównym akcjonariuszem. W związku z tym, przychody sklepu internetowego są nam znane poprzez raporty finansowe obuwniczego giganta. Jak zanotowano w pierwszym kwartale 2019 roku, E-obuwie osiągnęło imponujący przychód wysokości niemal 130 milionów złotych. W porównaniu do ubiegłego 2018 roku, sprzedaż internetowa osiągnęła wzrost o 64%.

Świetne wyniki finansowe stały się zachętą dla firmy do zadebiutowania na Giełdzie Papierów Wartościowych. Jednakże na początku tego roku, firma ujawniła, że jest zmuszona przesunąć swój debiut w czasie.

Decyzje nie zapadły w kwestii upublicznienia spółki E-obuwie. Koniunktura się pogorszyła, trochę nas to wystraszyło i zawiesiliśmy na jakiś czas – na rok, może półtora czy dwa lata. Myślę, że ta spółka będzie dużo więcej warta właśnie za rok czy dwa – wyznał wówczas Dariusz Miłek podczas konferencji prasowej.

>>> Zobacz również: Najbogatsi Polacy w branży modowej i kosmetycznej w 2019 roku

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES