TREND 5
Analityka i targetowanie
Odpowiednie dostosowanie oferty do konsumentów wymaga odpowiedniej analizy zgromadzonych danych. Na ich podstawie możliwa jest ocena preferencji klientów, budowanie strategii marketingowej oraz segmentacja grupy odbiorców. Skuteczna analiza danych pozwala zrozumieć ewentualny spadek sprzedaży, a co za tym idzie uniknąć go w przyszłości.
TREND 6
Social media
Łączenie się z klientami poprzez social media nabiera nowego wymiaru. Liczba korzystających z mediów społecznościowych stale rośnie. Facebook przyciągnął do tej pory ponad 1,5 mld użytkowników, Instagram – 400 mld, zaś Snapchat – 200 mld. Wraz z tymi liczbami rośnie zasięg w eHandlu. W przeszłości konsumenci mogli polubić produkt, bądź napisać na jego temat komentarz, zaś nowy produkt był reklamowany głównie na stronach producentów i blogach. Obecnie środowisko e-commerce zmienia się i można zaliczyć do tego wiele portali społecznościowych, gdzie otwierają się nowe systemy sprzedaży. Na Pintereście czy Twitterze powstały przyciski, dzięki którym sklepy mogą przenieść bezpośrednio swoje produkty do portali społecznościowych. To samo dotyczy Facebooka, dlatego należy uważnie przyjrzeć się powstającym w sieci handlowym możliwościom i umiejętnie je wykorzystać.
Czytaj dalej…