W marcu zauważamy gwałtowny spadek zysków wielu firm, zwłaszcza tych z sektora dóbr luksusowych. U marek streetwear’owych natomiast występuje odwrotna tendencja jaką jest wzrost wielu wskaźników. Takim przykładem jest Nike Inc. – największy producent sprzętu sportowego.
Zysk netto za pierwszy kwartał podniósł się o 16% i wynosi obecnie 791 milionów dolarów, co jest równe 89 centów za akcję. Firma, aby utrzymać korzystny dla siebie czas, postanowiła otworzyć swoje salony na „poważniejszych rynkach”, takich jak ten w Ameryce Północnej, gdzie sprzedaż wzrosła o 6% do 3,25 miliardów dolarów. Jeżeli chodzi o północną część Ameryki to tam w okresie od marca do lipca przewiduje się wzrost o 15%.
Na rynku chińskim Nike zaobserwował większa liczbę zamówień (wzrost o 11%), lecz w raporcie pominięto wszelkie skutki wahań kursów walutowych. Obok tego na sukces firmy wpływają także błędne posunięcia Herberta Heinera (Dyrektor Generalny w Adidas AG), jednakże Adidas planuje wdrożyć nowy plan naprawczy, o którym informacje pojawią się już w przyszłym tygodniu.
Na ogólne wyniki firmy ciągle ma wpływ silnego dolara wraz z osłabioną wartością euro. Don Blair (Dyrektor Finansowy w Nike Inc.) powiedział, że sam dolar mocno zaszkodzi nie tylko sprzedaży, ale również marży brutto i ogólnemu zyskowi w następnym roku.
Autor: Rafał Cała