Zainteresowanie kierunkiem studiów stworzonym przez FashionBiznes.pl wraz z Uczelnią Łazarskiego przerosło nasze oczekiwania. W ciągu zaledwie kilku tygodni udało nam się zaprosić do współpracy najlepszych specjalistów i niemalże zapełnić listę chętnych. To już ostatnie miejsca więc nie zwlekaj, aplikuj już dziś.
Program „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” powstał we współpracy z najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach, a także z jedynym portalem na polskim rynku poruszającym problematykę biznesu w modzie, czyli FashionBiznes.pl. Studia pozwolą studentom na zdobycie kompleksowej wiedzy z zakresu biznesu: kupiectwa, product managementu, e-commerce’u, handlu międzynarodowego, komunikacji, finansów oraz prawa oscylującego wokół wszystkich wyżej wymienionych zagadnień. Program studiów został zbudowany w taki sposób, aby dotknął wszystkich zagadnień, z którymi na co dzień spotyka się każda firma kosmetyczno-odzieżowa. Co więcej, zaproszona do współpracy kadra oraz inni studenci to bezcenne kontakty niezbędne do budowania swojej kariery w branży mody. Stawiamy na networking.
Moda to biznes
„Prawo i zarządzanie w sektorze mody” to program składający się z dwóch części: biznesowej oraz prawnej. Za część biznesową odpowiada Ula Wiszowata, była analityk finansowa Chanel w Nowym Jorku oraz redaktor prowadząca portal FashionBiznes.pl, a za część prawną Agnieszka Oleksyn-Wajda, radca prawny oraz kierownik studiów podyplomowych z zakresu prawa ochrony środowiska na Uczelni Łazarskiego.
Na liście wykładowców znalazły się m.in. takie nazwiska jak: Monika Kapłan, wieloletni specjalista marketingu mody, Robert Ryżek, kupiec D.H. Vitkac, Magdalena Płonka, dyrektor MSKPU oraz specjalista CSR, Diana Okular z Allegro, Agnieszka Przybylska i Magda Szaniawska z Wawfashion specjalizujące się w handlu B2B z międzynarodowymi showroomami oraz Kasia Gola z Geek Goes Chic, specjalistka w dziadzienie fashion-tech, a także prawnicy i radcy prawni: Marek Oleksyn, Zuzanna Szmelter, Klaudia Królak i Ewa Kacperek. To dopiero początek tej listy. Więcej nazwisk zdradzimy już wkrótce.
Dlaczego te studia są wyjątkowe?
„Prawo i zarządzanie w sektorze mody” to przede wszystkim praktyka i praca z ekspertami, którzy na co dzień wykonują swój zawód i nauczą studentów praktycznej wiedzy. Nawet skomplikowane prawo zostanie omówione w przystępny sposób w oparciu o wcześniej poruszone biznesowe aspekty rynku mody.
Szczegóły programu znajdziecie poniżej, a tymczasem APLIKUJCIE TUTAJ.
Program
BIZNESOWE ASPEKTY DZIAŁALNOŚCI W SEKTORZE MODY
- Moda — Wstęp do Rynku Mody
- Forecasting, czyli Planowanie sprzedaży
- Strategie sprzedaży/ e-commerce
- Analiza danych i kreowanie budżetu
- Praca z galeriami handlowymi
- Licencje, czyli biznes sprzedaży
- Pozyskiwanie inwestorów i środków z funduszy unijnych
- Tworzenie zespołu/HR
PRODUKT W SEKTORZE MODY
- Kupiectwo, czyli Fashion Buying
- Kupiectwo, czyli Luxury Fashion Buying
- Product development
- Merchandising, czyli zarządzanie produktem
- Zarządzanie towarem/ Inventory
- Visual Merchandising
KOMUNIKACJA W SEKTORZE MODY
- Komunikacja w modzie
- Produkcja wydarzeń — kreowanie eventów
- Choreografia wydarzeń: od konceptu, po realizację
- Fashion Marketing (+ CASE STUDIES)
- Brand Management, czyli jak sprzedawać B2B (international showrooms)
- Dyplomacja w biznesie międzynarodowym
- CSR
- Employer Branding
PRAWA DO PRODUKTU W SEKTORZE MODY – WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Ochrona wzornictwa przemysłowego
- Autorsko-prawna ochrona twórczości w segmencie modowym
- Tajemnica przedsiębiorstwa: zakres i środki ochrony
- Ochrona marki w sektorze modowym: strategia, zakres i środki ochrony
- Procesowe środki ochrony praw własności intelektualnej i dóbr osobistych
- Umowy z personelem twórczym w segmencie modowym
- Umowy dotyczące transferu praw własności intelektualnej na rynku modowym
- Zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi i prawami pokrewnymi: wybrane aspekty praktyczne
ŚWIAT ONLINE – PROMOCJA, REKLAMA, KONSUMENT I UCZCIWA KONKURENCJA
- Aspekty prawne handlu w sieci
- Ochrona konsumentów – w sieci i poza nią
- Prawne aspekty promocji i reklamy
- Nieuczciwa konkurencja – przejawy i środki zapobiegania
DOBRA OSOBISTE I DANE OSOBOWE NA RYNKU MODY
- Dobra osobiste – wprowadzenie, zakres i środki ochrony
- Prawo do wizerunku: zakres i środki ochrony, umowy dotyczące komercjalizacji
- Ochrona danych osobowych i prywatności
STRATEGIA PRAWNA W SEKTORZE MODY
- Korporacyjne aspekty działalności
- Podatkowe aspekty działalności
- Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności
- Sesja ekspercka (Doing business – aspekty praktyczne)
- Przygotowanie do egzaminu
EGZAMIN DYPLOMOWY