Kontigo, znana sieć drogerii w Polsce, wycofuje się z rynku stacjonarnego, zamykając kolejne placówki. Docelowo firma chce sprzedawać wyłącznie w sieci.
Kontigo zamyka sklepy. Wyprzedaż trwa
Kontigo zadebiutowało w Polsce w 2014 otwierając pierwszą drogerię przy ul. Chmielnej. W ostatnich latach sieć należąca do grupy Eurocash mierzyła się z problemami finansowymi. W 2022 roku straty drogerii wyniosły 34 mln zł. W 2019 roku Kontigo posiadało 32 sklepy, a pod koniec 2023 roku ich liczba spadła do 19. Obecnie, z 15 sklepów działających pod szyldem Kontigo trwa wyprzedaż towaru.
Przeczytaj również: Światowy gigant drastycznie tnie etaty. Tysiące osób straci pracę
Kontigo tylko online
Choć Kontigo wyróżniało się na tle konkurencji indywidualnym podejściem do klienta i pomocą w doborze kosmetyków, nie udało się im sprostać wyzwaniom rynku. Zamknięcie sklepów stacjonarnych oznacza przeniesienie działalności marki wyłącznie do internetu. Klienci będą mogli kupować produkty Kontigo jedynie w sklepie online.
Przedstawiciele Grupy Eurocash, właściciela Kontigo, wierzą, że decyzja ta spotka się z pozytywnym odbiorem zarówno ze strony inwestorów, jak i konsumentów. “To krok w kierunku wzrostu efektywności i wpisuje się w cel osiągnięcia progu rentowności w segmencie Projektów w 2025 roku.” – informują.
Zdjęcie główne: Eurocash
Przeczytaj również: PayPal zapłaci 106 mln złotych kary. „Charakter naruszeń jest bezprecedensowy”