Vetements to marka, która przyzwyczaiła swoich odbiorców do nieoczekiwanych zwrotów akcji. Jednak na decyzję o rezygnacji z nadchodzącego pokazu SS18 nikt nie był gotowy.
Dyrektor kreatywny, Demna Gvasalia powiedział: Nie pokażemy się już w klasycznym systemie. Znudziłem się. Myślę, że muszę rozpocząć nowy rozdział. Pokazy mody nie są najlepszym narzędziem.
Marka na początku lipca miała zaprezentować swoją kolekcję podczas paryskiego Couture, jednak zamiast tego organizuje tylko pokaz dla prasy w showroomie.
Gvasalia ma nadzieję, że ruch ten pomoże Vetements w dłuższej perspektywie. Najważniejszą rzeczą jest pozostać zdrowym człowiekiem i cieszyć się z tego, co robimy. Na szczęście, jesteśmy niezależni – podkreśla Demna.
Projektant nie przewiduje ponownego pojawienia się na wybiegu, mimo to zapewnia, że w odpowiednim czasie (i gdy będzie taka potrzeba) zaprezentują niespodziankę, którą szykują.
>>> Czytaj również: Niezwykła kampania Alberta Ferretti AW 2017
Autor: Kasia Michalak