Zrealizowane na zlecenie Allegro badanie SW Research nie pozostawia wątpliwości. To kobiety trzymają rękę na pulsie, jeśli chodzi o zakupy domowe. Podobnie jest w przypadku wyposażenia wnętrz i prezentów. Co ciekawe, 77% ankietowanych pań nie chce rezygnować z tego obowiązku. Oto jak kupują Polki.
Bez kobiet nie ma zakupów?
Jak wynika z badania, to przede wszystkim kobiety zwracają uwagę na konieczność zakupu wybranych produktów. To także one przechodzą do działania i uzupełniają braki. Mowa między innymi o ubraniach, obuwiu i akcesoriach, ale nie tylko, bo na liście kategorii znalazły się również artykuły spożywcze czy środki higieny. Na głowach Polek są też prezenty. Z kolei mężczyźni zajmują się głównie motoryzacją i technologią.
Kobiety – a dokładniej 62% z nich – nie postrzegają zakupów domowych jako wyzwania. Zamiast tego traktują je jak szansę na efektywne zarządzanie budżetem. Dla 59% są one przyjemnością.
Może Cię też zainteresować: Polacy wybierają nie tylko nowe produkty. Wiele z nich robi zakupy w lumpeksach
Sztuka oszczędzania opanowana do perfekcji
Zgodnie z badaniem 90% Polek jest zdania, że umiejętność robienia zakupów wiąże się z dużymi oszczędnościami. Wiele z nich ma na to swoją strategię i korzysta z:
- kodów i kuponów rabatowych (72%),
- porównywarek cen (60%),
- programów lojalnościowych (53%),
- usługi cashback (31%).
Opinie jako ważny element zakupów
Sztuka oszczędzania to nie wszystko, co Polki mają opanowane do perfekcji. Kobiety dbają o to, aby decyzje zakupowe były maksymalnie przemyślane i trafione. W tym celu obierają różne strategie, jednak zdecydowana większość ufa opiniom w internecie. Aż 81% ankietowanych zapoznaje się z recenzjami i na ich podstawie podejmuje decyzje. Prawie połowa z nich nie ogranicza się wyłącznie do czytania – 43% kobiet pisze własne opinie.
O ile recenzje innych klientów są ważne dla kobiet, tak opinie pozostałych domowników już nie do końca. Tylko 34% polskich konsumentek konsultuje z nimi codzienne decyzje zakupowe. W przypadku panów wartość ta jest wyższa i wynosi ponad 40%. Mimo to około połowa badanych przyznała, że ceni partnerskie podejście do wydatków.
Zakupy online hitem wśród Polek
Rośnie popularność e-commerce wśród kobiet. Na zakupy online najczęściej decydują się Polki w wieku od 35 do 49 lat. W tej grupie ponad 80% osób zadeklarowało, że zamawia produkty często lub bardzo często. Podobny wynik – bo na poziomie 76% – zanotowano w grupie młodszych klientek, mieszczących się w przedziale od 25 do 34 lat. Skąd tak duża popularność zakupów online? Jak wynika z odpowiedzi, Polki cenią je za:
- wygodę,
- oszczędność czasu,
- możliwość robienia zakupów w dowolnym momencie,
- atrakcyjne ceny,
- brak kolejek,
- dostawy do domu.
Aż 77% kobiet kupuje w internecie odzież, buty i akcesoria. Oprócz tego chętnie zamawiają prezenty dla bliskich (80%) oraz AGD i elektronikę (67%).