Zac Posen poszerza horyzonty i sięga bardzo daleko: kontrakt z Deltą na uszycie mundurów dwudziestu tysiącom pracowników linii lotniczych pomoże mu w zbudowaniu imperium modowego. Projektant był bardzo ciepło przyjęty przez kilkuset pracowników Delty w czwartek, w Industria Studios w Nowym Jorku, gdzie obie firmy oficjalnie ogłosiły współpracę.
Co prawda projektu nie poznamy aż do 2018 roku, nie mniej jednak właśnie w tym momencie wartość nazwiska Zaca Posena znacznie wzrosła na rynku. Projektant ubierze 20,000 stewardów i stewardes, jak również pilotów i resztę załogi Delty.
Mundury mają być przede wszystkim funkcjonalne. Projektant postara się również o to, aby były atrakcyjnie estetyczne. Ten kontrakt odmieni wizerunek firmy. – obiecuje.
Delta obsługuje ponad 170 milionów pasażerów rocznie, a to przekłada się na taką samą ilość potencjalnych klientów marki Zaca Posena. Detale kontraktu nie zostały ujawnione, ale taka umowa za zaprojektowanie ubrań krajowym liniom lotniczym przyniesie amerykańskiemu projektantowi zysk od 400,000 do 1 miliona dolarów.
Zac Posen najbardziej stawia na swój rozwój w technologi tkanin specjalistycznych dla rożnych zawodów. Nie ukrywa również, że najlepiej się czuje, projektując dla mężczyzn, a tu nie zabraknie mu pola do popisu.
Przy okazji tego artykułu wspominamy jeden z odcinków polskiego programu Project Runway, w którym uczestnicy musieli zaprojektować ubrania robocze dla kilku branż. Jednym z głównych aspektów tego typu przedsięwzięć jest ich funkcjonalność. Małgorzata Rozenek słusznie wytknęła projektantom brak tego założenia w ich konceptach. Jak widać, projektant musi pamiętać o wszystkim.
Autor: Urszula Wiszowata