Pierwsze sukcesy transformacji rozpoczętej w 2020 roku potwierdzają strategiczny kierunek, jakim jest umocnienie ikonicznego dziedzictwa marki Swarovski Crystal.
Grupa z ufnością spogląda na rok 2023, stawiając na ekscytujące projekty biżuterii, nową kolekcję created diamonds oraz zróżnicowane doświadczenia zakupowe, aby zachwycić klientów na całym świecie, co jest częścią nowej strategii LUXignite.
Swarovski Crystal Business: wyniki za rok finansowy 2022
Firma odnotowała znaczny wzrost o +10% do 1 830 mln EUR w porównaniu z rokiem poprzednim i po trzech latach strat odniosła bardzo wyraźną poprawę, zbliżając się do granicy zysków przy bardzo zmiennych warunkach geopolitycznych i makroekonomicznych.
Wyniki z 2022 r. zaczynają pokazywać efekty strategii opartej na projektowaniu produktów, mającej na celu potwierdzenie ikonicznego dziedzictwa SWAROVSKI w dzisiejszym duchu, a także postępy w transformacji modelu biznesowego, obejmującej tworzenie produktów, uproszczenie organizacji i rozwój marki.
“Te napawające optymizmem wyniki potwierdzają, że kierunek strategiczny jest właściwy, a nasza ikoniczna marka i produkt mają niezwykły potencjał. Dziękuję wszystkim pracownikom i partnerom SWAROVSKI na całym świecie za ich wzorowe zaangażowanie, a akcjonariuszom rodziny za silne wsparcie” – mówi Alexis Nasard, CEO od lipca 2022 roku. “Rozpoczynamy interesujący start na wszystkich rynkach, w tym w Chinach, a naszym celem w 2023 roku będzie ścisła realizacja naszej nowej strategii i planu biznesowego LUXignite, z naciskiem na innowacje produktowe i dalsze inwestycje w naszą sieć detaliczną i kluczowe momenty marki“.
Najsilniejszy wzrost od siedmiu lat
Biznes odnotował kompleksowy wzrost w 2022 roku we:
– wszystkich głównych kategoriach produktowych, na czele z biżuterią na poziomie +15%,
– wszystkich kategoriach biznesowych, ze sprzedażą detaliczną na poziomie +13% i kryształami B2B na poziomie +5%,
– rynków z wyłączeniem Chin na poziomie +18%,
– wszystkich kanałów, w tym +5% online, który stanowi 20% biznesu detalicznego.
Znaczne zmniejszenie strat z poprzedniego roku nastąpiło w dużej mierze w wyniku poprawy marży brutto zgodnie ze strategią podniesienia marki, wzrostu sprzedaży oraz oszczędności kosztów operacyjnych, które będą kontynuowane w 2023 roku, aby powrócić do zrównoważonego poziomu zysków.
Nowe kolekcje i koncepcje sprzedaży detalicznej
Nowe kolekcje biżuterii, koncepcje sprzedaży detalicznej WonderLux i WonderColor oraz kampanie reklamowe z udziałem Belli Hadid, których pomysłodawczynią jest dyrektor kreatywna Giovanna Engelbert, podniosły rangę firmy SWAROVSKI i sprawiły, że w 2022 roku znalazła się ona w centrum uwagi. Pozycję tę wzmocniły także nowe współprace z luksusowymi markami, takimi jak Aquazzura, oraz z długoletnimi partnerami z branży motoryzacyjnej, takimi jak BMW — w przypadku nowej serii 7 — oraz nowa, dziesięcioletnia umowa licencyjna z EssilorLuxottica dotycząca okularów.
Przeczytaj też: “Większość start-upów fashion jest prowadzona przez kobiety”. Czym jest web3 i jaki ma związek z modą?