Kiedy w piątek popołudniu marka Victoria’s Secret ogłosiła, że chce wrócić do linii “angels” w sieci zagrzmiało. Jak będzie wyglądać nowa era najpopularniejszych pokazów mody na świecie?
Pokazy Victoria’s Secret wracają
Podczas piątkowej rozmowy o zarobkach z 2022 r., amerykańska marka poinformowała, że zamierza odnowić swoją wizerunkową linię ze skrzydłami aniołków, która kiedyś była jedną z najbardziej wyczekiwanych na świecie. Pokazy Victoria’s Secret nie miały sobie równych w bieliźniarskim biznesie. Jednocześnie stworzyły wokół siebie wiele mitów i głośnych skandali, które niejednokrotnie były na pierwszych stronach gazet.
Zawieszenie pokazów było spowodowane spadającą sprzedażą VS i kontrowersjami wokół marki. Wszystko przez nieakceptowalne podejście Edwarda Razka, byłego dyrektora ds. Marketingu Victoria’s Secret, który został oskarżony początku 2020 r. o mizoginizm, zastraszanie i nękanie modelek na pokazie. W czasie czteroletniej przerwy od pokazów pojawiały się również pytania dotyczące tego, czy Victoria’s Secret Fashion Show jest nadal aktualne i odpowiednie w obecnym podejściu do mody. W 2018 roku Razek, w głośnym wywiadzie dla Vogue Runway przyznał, że nie widzi potrzeby zatrudnienia modelek plus size i trans. Mniej więcej w tym samym czasie marka bielizny Rihanny, Savage X Fenty, udowodniła, że możliwe jest stworzenie seksownego i różnorodnego pokazu. Od swojego pierwszego show z 2018 roku, Savage X Fenty zatrudniało modelki i modeli wszystkich rozmiarów, a także tych, którzy są queer, trans, niebinarni i drag queens.
Po piątkowych ogłoszeniach wszyscy zastanawiają się jak będzie wyglądała nowa era pokazów Victoria’s Sercret. Amerykańska marka na początku 2021 roku zmieniła swoje podejście do biznesu. W nowych kampaniach możemy oglądać kobiety wszystkich rozmiarów i orientacji, a o głośnej wypowiedzi Razka już nikt nie pamięta. Chociaż nie mamy pewności, jak będzie wyglądał pokaz, jedno jest pewne – będzie dostosowany do aktualnego wizerunku marki.
Będziemy nadal przeznaczać środki na marketing, aby inwestować w biznes… a także wspierać nową wersję naszego pokazu mody, który ma się pojawić jeszcze w tym roku.
— powiedział dyrektor finansowy marki, Timothy Johnson. W oświadczeniu dla The Hollywood Reporter.podkreślił również, że celem marki jest „wzmocnienie zaangażowania w promowanie kobiecych głosów i ich wyjątkowych perspektyw”.
Przeczytaj także: Sofia Jirau pierwszą w historii modelką Victoria’s Secret z zespołem Downa
Zdjęcie główne: instagram.com/victoriassecret