Polska spółka poinformowała o uruchomieniu dwóch salonów sprzedażowych. Tym razem zdecydowała się na ten krok w kraju, w którym dotychczas nie posiadała sklepów stacjonarnych. W specjalnym komunikacie sprzedawca galanterii skórzanej, obuwia i odzieży zapowiedział również kolejne otwarcia, najprawdopodobniej w Rumunii.
Przeczytaj również: Wittchen powołało nową Radę Nadzorczą
Spółka Wittchen otwiera kolejne sklepy za granicą
W specjalnie opublikowanym komunikacie spółka Wittchen poinformowała o uruchomieniu dwóch salonów stacjonarnych w Austrii. Na lokalizację pierwszego wybrano największą galerię handlową w tym kraju – Westfield Shopping City Süd, położoną w Vösendorf koło Wiednia. Drugi z salonów uruchomiono w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Wiednia – Westfield Donau Zentrum, gdzie działa ponad 250 sklepów zarówno międzynarodowych marek, jak i lokalne butiki. Sklep w Westfield Shopping City Süd ma powierzchnię 85 m2, zaś salon w centrum Wiednia 130 m2.
– Otwarcie pierwszych sklepów stacjonarnych z logo Wittchen w Austrii znakomicie wpisuje się w naszą strategię ekspansji w krajach niemieckojęzycznych. Jest ważnym elementem naszej obecności zagranicznej. Po uruchomieniu sklepu internetowego na rynku austriackim naturalnym krokiem było otwarcie salonów stacjonarnych. Nowe sklepy będą ważnym dopełnieniem sprzedaży internetowej – powiedział Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.
Przeczytaj również: Rosnąca plaga oszustw w sieci. Polacy dają się nabrać na fałszywe sklepy internetowe
Ekspansja zagraniczna spółki Wittchen
Otwarcie salonów stacjonarnych w Austrii jest efektem realizacji 3-etapowej strategii Wittchena wchodzenia na rynki zagraniczne. Pierwszym krokiem jest sprzedaż produktów Wittchen poprzez zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki. Następnie Wittchen uruchamia własny sklep internetowy, by w ostatnim kroku otworzyć w danym kraju salon stacjonarny.
Spółka Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platform marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Obecnie oprócz Polski, gdzie działa ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel, spółka ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w Austrii (2 sklepy), Niemczech, Słowacji i Rumunii (po 1 sklepie) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych).
Zdjęcie główne: Pexels