W 2009 roku włoska marka Versace wycofała się z japońskiego rynku mody. Wówczas posiadała cztery butiki. W bieżącym roku powróciła do kraju kwitnącej wiśni z trzema nowymi lokalizacjami.
W kwietniu otworzyła pierwszy punkt – Versus Versace. Kilka miesięcy później, w lipcu został otwarty sklep stacjonarny Versace Home. W ubiegłym tygodniu otwarto natomiast flagowy sklep z damskimi i męskimi kolekcjami ubrań i dodatków w tokijskiej dzielnicy Ginza.
Ekskluzywny butik zajmuje trzy piętra i powierzchnię 4 tys. 630 metrów kwadratowych. W jego wnętrzach została położona marmurowa posadzka w stylu bizantyjskim, a schody wykończono matowym lub mieniącym się złotem.
Dyrektor generalny domu mody Versace – Gian Giacomo Ferraris mówi, że była to “uśpiona obecność” na japońskim rynku, która miała na celu stworzenie sprzyjających warunków do wielkiego powrotu. Decyzja o dalszej ekspansji i otwarciu dwóch kolejnych punktów, pojawiła się po otwarciu butiku linii Versus.
Autor: Alicja Szablewska