noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
W 2024 roku wartość polskie rynku odzieży i obuwia rośnie. Kobieta o blond włosach maszeruje ubrana w brązowy garnitur.

W 2024 roku wartość polskiego rynku odzieży i obuwia wzrośnie jednocyfrowo. „E-commerce odgrywa kluczową”

REKLAMA
noSlotData

Opanowana inflacja oraz najnowsze prognozy dotyczące polskiego PKB w optymistycznym tonie prezentują kondycję naszej gospodarki. Coraz bogatsi konsumenci, mniej obciążani codziennymi kosztami, chętniej sięgają po produkty, które w zeszłym roku zdawały się być poza skalą ich zapotrzebowań. Między innymi dzięki tym czynnikom, w 2024 roku wartość polskiego rynku odzieży i obuwia wzrośnie o 4 proc. – podaje firma badawcza PMR Market Experts.

Wartość polskiego rynku odzieży i obuwia. Najnowsze szacunki

Z raportu opublikowanego przez firmę badawczą PMR Market Experts wynika, że w 2024 roku wartość polskiego rynku odzieży i obuwia wzrośnie o 4 proc. (rdr) do 60 mld złotych. Zaprezentowane dane obrazują stabilność omawianej kategorii, nawet w warunkach zmiennego otoczenia gospodarczego.

Jak informują analitycy, lwią część, bowiem aż 70 proc., całkowitej sprzedaży wpływającej na cały segment stanowi odzież. Warto jednak zaznaczyć, że największą dynamiką rocznego wzrostu cieszą się akcesoria modowe, które w ciągu dwunastu miesięcy zyskały 6 proc. Przygotowany przez PMR Market Experts raport jasno wskazuje, że najważniejszym kanałem dystrybucyjnym wpływającym na wartość polskiego rynku odzieży i obuwia są sieci odzieżowe. Odpowiadają one za blisko 48 proc. całkowitej sprzedaży.

Jak e-commerce rozwija polski rynek odzieży i obuwia?

Sprzedaż internetowa nieprzerwanie zyskuje, obejmując już jedną trzecią całego rynku. Z opublikowanego raportu wynika, że „e-commerce odgrywa kluczową rolę” w decyzjach zakupowych konsumentów, coraz chętniej sięgających do e-sklepów. Głównie z powodu wygody, oszczędności czasu oraz większego asortymentu. I choć po ustąpieniu pandemii klienci powrócili do salonów stacjonarnych, nie zapomnieli oni o nawykach wypracowanych w okresie szalejącego COVID-19. Analitycy uważają, że przez kolejne miesiące e-commerce cały czas będzie rósł.

Przeczytaj również: Kolekcja jesień-zima 2024 marki Vistula: Ponadczasowa elegancja łączy się z trendami

Vintage napędza wartość polskiego rynku odzieży i obuwia?

W tym momencie podmioty specjalizujące się w sprzedaży ubrań z drugiej ręki nie wiodą prymu, aczkolwiek z pewnością zauważalny jest wyraźny wzrost zainteresowania modą vintage. Zyskują na tym second-handy, które rozwijają się obecnie omnichannelowo. Polacy decydują się na wybór używanych ubrań z uwagi na oszczędność, ale również przez wzgląd na świadomość ekologiczną oraz modę na wyszukiwanie unikalnych kolekcji.

A jeżeli interesują Cię starsze modele wyjątkowych collabów marki H&M, zajrzyj TUTAJ!

Zdjęcie główne: Spotlight

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES