“Przeciętna Polka swej urodzie poświęca średnio 4,8 godziny tygodniowo według badania GfK Polonia z 2016 roku. Jednak stanie przed lustrem wymaga nie tylko czasu. W 2018 roku kobiety w Polsce wydały łącznie ponad 2 mld złotych na kolorowe kosmetyki, zgodnie z danymi “Rzeczpospolitej”.
O luce płacowej między kobietami a mężczyznami słyszał chyba każdy. Jednak o wiele rzadziej podejmuje się temat tzw. luki pielęgnacyjnej (ang. grooming gap) – cichym, podprogowym oczekiwaniu, że kobiety w pracy będą wyglądać po prostu ładnie i nienagannie. Mało kto zdaje się pamiętać, że przecież ładny wygląd kosztuje, zarówno pieniądze, jak i czas. Jasne, kwestia schludnego ubioru w pracy to rzecz z kanonu tych podstawowych – do przyjętych w biurach zasad dress code powinni stosować się zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Jednak mowa o nieco bardziej subtelnych komunikatach, które padają jedynie w stronę kobiet, sugerując im, że powinny postarać się „nieco bardziej”.” – innpoland.pl
[button color=”” size=”large” type=”” target=”_blank” link=”https://innpoland.pl/160749,grooming-gap-czyli-luka-pielegnacyjna-kobiety-w-pracy-musza-byc-piekne?fbclid=IwAR04yHfYSv7Wv9PLx_Ov9yD-GHnpH9jO-21a0SoOz4xpmYbfyZjHlqw6XyQ”]CZYTAJ WIĘCEJ[/button]