noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Rossmann - rekordowe wyniki finansowe za 2024. Na zdjęciu gablota kosmetyków kolorowych w drogerii.

W Polsce nie ma sobie równych. Do końca roku chce mieć ponad 2000 sklepów

REKLAMA
noSlotData

Rossmann zamknął rok 2024 rekordowym wynikiem. Sprzedaż netto w Polsce sięgnęła 15,02 mld zł (+12,5 proc. rdr), a zysk netto wzrósł do ok. 1,47 mld zł. Jednocześnie sieć uruchomiła 164 nowe drogerie, powiększając portfel do 1 925 placówek, i zapowiada, że w 2025 roku przekroczy barierę 2 000 sklepów dzięki kolejnym 150 otwarciom oraz dalszej rozbudowie zautomatyzowanego magazynu w Pyskowicach.

Artykuł ten szczegółowo omówi:

  • Rekordowe wyniki finansowe Rossmanna w 2024 roku
  • Dynamiczną ekspansję sieci drogerii
  • Inwestycje w zaplecze logistyczne
  • Historię i rozwój Rossmanna w Polsce

Rekordowe wyniki finansowe Rossmanna w 2024 roku

Rossmann Polska zakończył 2024 rok z przychodami netto 15,02 mld zł, co oznacza wzrost o 12,5 proc. rdr. Zysk netto podskoczył do ok. 1,47 mld zł (+11,9 proc.).  W komunikacie dla mediów firma podaje równolegle wartość obrotów (sprzedaż brutto) na poziomie 17,9 mld zł, czyli aż o 2 mld zł więcej niż rok wcześniej. Najważniejsze jest jednak tempo wzrostu, które utrzymuje Rossmanna na pozycji niekwestionowanego lidera rynku drogeryjnego w Polsce.

Rosnąca sieć drogerii i nowe otwarcia

Rok 2024 przyniósł rekordowe 164 otwarcia – średnio jedną placówkę co dwa dni – co podniosło liczbę sklepów do 1 925 w 709 miejscowościach. Rozwój dotyczył nie tylko dużych aglomeracji, lecz także mniejszych miejscowości, zgodnie ze strategią „Rossmann blisko Ciebie”, która zakłada dostęp do drogerii w zasięgu kilku minut od domu klienta. W 2025 roku sieć planuje ponad 150 kolejnych otwarć, co pozwoli przekroczyć próg 2 000 sklepów i jeszcze mocniej zagęścić mapę obecności marki w Polsce.

Ekspansja sieci: 1 925 sklepów i ambitny plan 2 000+

W 2024 r. otwarto rekordowe 164 drogerie – średnio jedną co dwa dni. Dzięki temu sieć rosła zarówno w dużych aglomeracjach (np. 50. drogeria w Łodzi) jak i w mniejszych miejscowościach, zgodnie ze strategią „Rossmann blisko Ciebie”, która zakłada dostęp do drogerii w zasięgu kilku minut od domu klienta. 

Na koniec roku działało 1 925 placówek w 709 miejscowościach. W 2025 r. Rossmann zapowiada ponad 150 nowych otwarć, co pozwoli przekroczyć barierę 2 000 sklepów. W perspektywie do 2028 r. sieć celuje w 2,3 tys. drogerii w Polsce

Logistyka i inwestycje: magazyn w Pyskowicach

Dynamicznej ekspansji towarzyszy rozbudowa zaplecza logistycznego. Kluczowa inwestycja to centrum dystrybucyjne w Pyskowicach, które w 2023 r. powiększono o 17 tys. m² do łącznie 43 tys. m². W 2025 r. Rossmann kontynuuje dalszą automatyzację obiektu, aby obsłużyć rosnącą liczbę sklepów i asortyment

Rossmann – lider rynku drogeryjnego w Polsce

Historia Rossmanna to opowieść o niezwykłej przedsiębiorczości Dirka Rossmanna. Zaczynając od sprzedaży produktów aptecznych na rowerze w wieku 12 lat, w 1972 roku otworzył pierwszą samoobsługową drogerię w Niemczech. Ten innowacyjny koncept okazał się natychmiastowym sukcesem, prowadząc do szybkiej ekspansji. Mimo kryzysów w latach 90., Rossmann z sukcesem postawił na marki własne i ekspansję zagraniczną. W 1993 roku otworzył pierwszą drogerię w Polsce, w Łodzi.

Dziś Rossmann Polska to blisko 2000 sklepów, co czyni ją jedną z największych sieci drogeryjnych w Europie. Firma nadal pozostaje w rękach rodziny, a tradycje przedsiębiorczości kontynuuje Raoul Rossmann.

Przeczytaj również: Powstanie nowe centrum handlowe pod Warszawą. W ofercie aquapark i kino

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES