Włoski przemysł odzieży męskiej, obejmujący tekstylia, koszule, krawaty i produkty skórzane, wypracował w 2023 roku przychody w wysokości 11,9 mld euro. Oznacza to ich wzrost o 4,7 proc. rok do roku. Warto podkreślić, że wszystkie sektory, za wyjątkiem gałęzi z odzieżą skórzaną, odnotowały wzrosty.
Przeczytaj również: CCC zamieni blisko 6 mln akcji imiennych na akcje na okaziciela
Przychody włoskiego sektora odzieży męskiej: dane za 2023 rok
Największy udział w całkowitej wyprzedaży włoskiej odzieży męskiej miała odzież tekstylna – 55,4 proc. Na drugim miejscu znalazła się dzianina z udziałem 26,1 proc. Koszule stanowiły 16,5 proc., a najniżej krawaty (1,2 proc.) i odzież skórzana (0,8 proc.).
Eksport po raz kolejny stał się siłą napędową branży. Generował on 74,5 proc. przychodów, o łącznej wartości 8,8 mld euro, co oznacza wzrost o 6,6 proc. Włoski rynek krajowy pozostał stosunkowo stabilny, odnotowując wzrost jedynie o 0,4 proc. Włoski eksport kwitł zarówno w UE, jak i w regionach spoza UE, gdzie przychody wzrosły odpowiednio o 7,2 proc. i 6 proc. UE odpowiadała za 45,7 proc. włoskiego eksportu odzieży męskiej. Kraje spoza Wspólnoty były największym łącznym odbiorcą z udziałem 54,3 proc.
Przeczytaj również: Polski rynek e-commerce: dynamiczny wzrost, wysoka konkurencja i duża śmiertelność sklepów internetowych
Wyniki sprzedaży odzieży męskiej na początku 2024 roku
Najnowsze dane włoskiego krajowego urzędu statystycznego ISTAT wykazały, że w trakcie dwóch pierwszych miesięcy 2024 roku eksport odzieży męskiej wzrósł o 13 proc., co daje łącznie około 1,8 mln euro. Eksport wzrósł zarówno w UE, jak i poza UE, odpowiednio o 5,8 proc. i 19,6 proc.
W tym okresie Francja ponownie była głównym kierunkiem eksportu włoskiej odzieży męskiej ze wzrostem przychodów o 15,3 proc. Za nią plasowały się Niemcy (wzrost o 0,2 proc.) i Stany Zjednoczone (wzrost o 7,9 proc.). Czwarte miejsce zajmują Chiny, gdzie eksport wzrósł aż o 62,9 proc. Hongkong, zajmujący dziewiąte miejsce, również odnotował dwucyfrowy wzrost na poziomie plus 56,8 proc. Zamiast tego Szwajcaria w dalszym ciągu odnotowywała ujemne wyniki. Przychody z eksportu Włoch spadły w niej o 35,6 proc., co plasuje kraj na szóstej pozycji.
Zdjęcie główne: Unsplash