noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Bankructwo Liberated Brands w USA nie oznacza końca dla wszystkich oddziałów. Pracownicy w Europie ratują część marek. Na zdjęciu witryna sklepowa, za którą wiszą ubrania.

Upadek sportowego giganta. Załoga ratuje jeden z kluczowych oddziałów

REKLAMA
noSlotData

Po ogłoszeniu bankructwa przez amerykański oddział Liberated Brands los marki Volcom oraz należącej do tego samego portfela sportowej Spyder w Europie stanął pod znakiem zapytania. Teraz jednak kierownictwo z francuskiego Anglet przejmuje stery pod szyldem OneTurn S.A.S., gwarantując ciągłość działalności, miejsca pracy i dalszą współpracę z partnerami handlowymi.

30 kwietnia 2025 r. menedżerowie Joost Grootswagers (ex-CEO) i Antoine Lanusse (ex-COO) sfinalizowali wykup menedżerski Liberated Brands Europe. W ramach transakcji powołali spółkę OneTurn, która przejęła wszelkie aktywa i licencje związane z markami Volcom oraz Spyder na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Zespół liczący około 160 pracowników pozostaje na swoich stanowiskach w siedzibie w Anglet, zapewniając, że operacje – od projektowania i produkcji po logistykę i marketing – będą przebiegać bez zakłóceń.

Stabilne fundamenty: wyniki finansowe i sieć sprzedaży

Francuska spółka Volcom SAS zakończyła 2023 rok z przychodem 56 mln € i dodatnim wynikiem netto. Marka prowadzi 18 sklepów monobrandowych w Europie oraz współpracuje z kilkuset detalistami multibrandowymi. OneTurn zapowiada „business as usual” w relacjach z partnerami i konsumentami – zamówienia, kampanie marketingowe i dostawy pozostają w mocy. W kręgu zainteresowań inwestora leży dalsza ekspansja e-commerce i rozwój linii zrównoważonych materiałów.

Choć OneTurn przejęło główne filary poprzedniego portfela, wciąż nie ujawniono strategii wobec surf-akcesoriów Captain Fin oraz gogli i okularów Electric. Obie marki były dotąd dystrybuowane przez Liberated Brands Europe, a decyzja o ich przyszłości ma zapaść „w najbliższych miesiącach”.

Bankructwo Liberated Brands i masowe zwolnienia

Upadek Liberated Brands w Stanach Zjednoczonych w lutym 2025 r. wstrząsnął branżą sportów akcji. Firma – operator licencji marek z grupy Boardriders (m.in. Quiksilver, Billabong, Volcom) w imieniu Authentic Brands Group – utraciła kluczowe umowy, po czym wystąpiła o ochronę przed wierzycielami (Chapter 11). W dokumentach sądowych spółka zapowiedziała likwidację działalności, zamknięcie 124 sklepów i zwolnienie blisko 1400 pracowników, tłumacząc decyzję presją makroekonomiczną, problemami łańcucha dostaw i konkurencją fast fashion z Chin.

Przeczytaj więcej o upadku Liberated Brands w Stanach Zjednoczonych

Dzięki wykupowi menedżerskiemu europejski oddział Volcom zyskuje niezależność od amerykańskiego partnera i pełną kontrolę nad strategią rozwoju. OneTurn planuje umocnić pozycję marki w segmencie skate & streetwear oraz rozwinąć kolekcje performance Spyder poza tradycyjnym rynkiem narciarskim, w tym w kategoriach outdoor i water sports. 

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES