2018 rok to z pewnością rok kooperacji. Marki kosmetyczne łączą swoje siły z artystami, projektantami, modelkami, ale też współpracują ze sobą. L’Oreal wraz z jednym z najmodniejszych paryskich domów mody Balmain zaprojektował kolekcję 12 matowych szminek Color Riche podkreślające kobiecą indywidualność. Gigi Hadid wraz z Maybelline tworzy kolekcję kosmetyków inspirowanych różnorodnością wschodniego i zachodniego wybrzeża USA. Marki L’Oreal, Maybelline oraz NYX wspólnie opracowały trendy w beauty na rok 2018.
-
TREND ŚWIATŁA
Ten trend nie przemija. Rozświetlona cera nadal jest w cenie i niezmiennie króluje na pokazach w roku 2018. Strobing, czyli inaczej modelowanie twarzy światłem, polega na wykonaniu make-upu kosmetykami rozświetlającymi, które mogą mieć konsystencję pudru (tzw. rozświetlenie na sucho), kremu, płynu lub olejku (rozświetlanie na mokro). Rozświetlanie twarzy jest na pewno korzystne dla osób o suchej i zmęczonej, suchej skórze, bo nadaje jej blasku i sprawia, że buzia wygląda na nawilżoną. W roku 2018 nie tylko cera ma się świecić, ale usta i oczy też powinny być glossy!
-
TREND INK
Trend ,,ink” to matowe, nasycone kolory, które są nie do zdarcia. Graficzne kreski, matowe usta będą dominować w tym roku. L’Oreal, NYX i Maybelline opracowały ultralekkie formuły pomadek i produktów do brwi po to, aby makijaż był wyrazisty i zarazem taki, aby nie było go czuć na twarzy. Nowoczesne kredki do brwi pozwolą na wykonanie w domu semi-permanentnego makijażu oka, który utrzyma się nawet od 3 do 7 dni.
-
TREND IDEALNA CERA
Jeden z trudniejszych do odtworzenia trendów, który ma służyć wydobyciu atutów i ukryciu mankamentów urody. Make-up no make-up to ujednolicona cera, delikatnie podkreślona neutralnymi kolorami oczy i usta w odcieniu nude. Makijaż ma być niewidoczny i właśnie dlatego nie jest tak łatwo go wykonać. Aby zagwarantować sobie naturalny look, kluczowe jest nie tylko precyzyjne nałożenie kosmetyków, ale też ich odpowiednie dobranie do karnacji, barwy tęczówki i kolorytu twarzy. Podstawą idealnej cery jest dobrze dobrany podkład, czyli dopasowany do odcienia skóry.
-
TREND SENSORYCZNOŚĆ
W 2018 roku makijaż staje się sensualnym doznaniem, dzięki składnikom pielęgnacyjnym znajdującym się w kosmetykach. Nowe ulepszone formuły bogatsze o olejki, kremowe konsystencje, nowe formy aplikacji i aromatyczne zapachy sprawiają, że robienie makijażu daje nam niesamowitą przyjemność. Wszystkie marki zadbały o to, aby ich maskary nie tylko malowały, ale też odżywiały. Nowa maskara Total Temptation od Maybelline została wzbogacana o ekstrakt z orzecha kokosowego, Worth the Hype Volumizing & Lenghtening Mascara od NYX zawiera olejek jojoba, a Paradise od L’Oreal – chaber i olejek rycynowy.