Tory Burch wybrała świetny moment na pokazanie światu nowego sklepu: tydzień mody Haute Couture w Paryżu. Butik znajduje się na 412 Rue Saint-Honoré i jest kropką postawiona nad i w Europie. Gdzie jeśli nie w Paryżu zacząć europejską ekspansję.
Paryż jest bardzo istotny z globalnej perspektywy mody i rynku luksusu, jak nie najważniejszy, powiedziała Burch w wywiadzie dla WWD. Sklep to 390 metrów kwadratowych czystej inspiracji dla Paryżanek, dodała. Dostępny już od 1 lipca.
Projektant Daniel Romualdez zachował styl 19-sto wiecznej kamienicy, a każde pomieszczenie 3-piętrowego budynku odsłania inne oblicze Tory. Wszystkie trzy są połączone przepięknymi schodami z dostojnymi balustradami. To już ósmy wolno stojący butik dizajnerki w Europie.
Europa jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, powiedziała Tory. Podobnie jak Azja. Kolejne otwarcia planujemy w Pradze, Santiago (Chile), Kairze, Kuwejcie i w Hong Kongu, dodała.
Tory Burch jest prywatną firmą, która nie ujawnia wyników sprzedaży, ani kosztów utrzymania marki. Spekuluje się, że 30% zbytu pochodzi z rynków międzynarodowych, w tym 10% z Europy.
Rue Saint-Honoré to jedna z najważniejszych ulic Paryża, w bliskiej odległości do kluczowych punktów ruchu turystów, jak i hoteli. Sąsiadami Tory Burch są między innymi: Max Mara, Valentino, Mulberry i Furla.
Tekst: Urszula Wiszowata