W czasie kiedy sprzedaż stacjonarna leci łeb na szyję, handel internetowy bije rekordy popularności. Udział e-commercu w sprzedaży w sektorze dóbr luksusowych podwoił się w ciągu ostatnich trzech lat. Aż 70% tej sprzedaży jest mocno powiązana z obecnością danej marki w sieci i jej interiekcją z użytkownikiem.
Segment luxury fashion długo walczył z e-commercem. Chanel do tej pory nie ma w ofercie większości asortymentu oprócz kosmetyków. Od czasu do czasu jesteśmy zaskakiwaniu niezwykłymi kolaboracjami takimi jak sprzedaż na platformie Net-a-Porter czy w paryskim concept storze Colette. Są też takie marki, które zaakceptowały wymagania dzisiejszego klienta i bawią się obecnością w sieci. Serwis badawczy L2- specjalizujący się w świecie digitalu- wyselekcjonował najlepszych w sektorze fashion. Oto oni.
1. Gucci
Digital IQ: 144
Gucci mistrz? Owszem, a na pewno w przypadku liczby używanych hashtagów na rożnych kanałach mediów społecznościowych należących do tego domu mody. Gucci nie zawahał się też użyć video 360° w jednej z kampanii. Wiosenna reklama zgromadziła miliony użytkowników i zyskała uwagę większości mediów. Widoczność strony www marki jest również na wysokiej pozycji, a to głownie dzięki współpracy z serwisami sprzedażowymi Net-a-Porter i Farfetch.
OGLĄDAJ DALEJ…