Pierwszy kwartał 2019 dobiegł już końca, więc czas przyjrzeć się mu z bliska. Trendwatcherzy wyróżnili 10 trendów modowych, które od początku roku sprzedawały się najlepiej. Jak wyglądała zima i początek wiosny z perspektywy naszych szaf? Jakie pozycje na liście top 10 bestsellerów zaskoczyły najbardziej?
Kombinezony
Zaczniemy od kombinezonów, i to takich o konkretnym fasonie, o konkretnej stylistyce. Najmodniejsze kombinezony początku roku są… stylizowane na stroje robocze. Marki luksusowe projektują ich 560% więcej. Sieciówki – 890%. Jeszcze większy szał kombinezonów zaobserwujemy jesienią, więc warto wyposażyć w nie swoje szafy.
Jeansy o szerokiej nogawce
Możemy już śmiało powiedzieć, że jeansy o szerokiej nogawce wygrywają z rurkami i to nie tylko ze względu na komfort noszenia. W dobie powrotu mody z lat 70. i 90. na sklepowych półkach znajdujemy coraz więcej nogawek w stylu dzwonów, o szerokiej linii A czy mniej awangardowych mom jeansów.
Jeansowe katany
Pozostajemy w temacie denimu i przyglądamy się jeansowym katanom. Na rynku Stanów Zjednoczonych w sektorze mody męskiej sprzedawano ich aż o 78% więcej w stosunku do roku poprzedniego. A będziemy ich nosić jeszcze więcej, ponieważ jest to element garderoby idealny na cieplejsze miesiące roku. Bardzo na czasie będą też jeansowe total looki.
Bucket hats
Bucket hats zdominowały modę streetwearową już w 2017 roku, a w pierwszym kwartale 2019 zaliczyły powrót w wielkim stylu. I to dosłownie, ponieważ widzimy je na wybiegach takich domów mody jak Prada, Versace, Dior, czy Gucci Nowa generacja tych specyficznych kapeluszy nie jest typowo streetwearowa. Projektanci proponują bowiem również wersje eleganckie, w minimalistycznym stylu.
Zwierzęce printy
Zwierzęce printy na dobre przestały kojarzyć się z kiczem. Hitem jest nie tylko panterka, ale również skóra węża (szczególnie na torebkach i butach!) oraz zebra. W porównaniu do ostatniego kwartału 2018, w pierwszych miesiącach 2019 firmy produkowały 13% więcej produktów w zwierzęce wzory.
Sneakersy
Ta pozycja nie zdziwi chyba nikogo. Sneakersy o obszernej formie to prawdziwy hit! Swój sukces zawdzięczają głównie marce Balenciaga, która jako pierwsza zaproponowała je na swoich wybiegach. Następnie podobne obuwie “chadzały” na przykład po wybiegach Gucci. A teraz są już wszędzie, nawet w sieciówkach. W pierwszym kwartale 2019 ich sprzedaż znów wzrosła, a najchętniej nosiliśmy modele białe, czarne i w neutralnych kolorach.
Szmizjerki
Szmizjerki zawojowały Instagrama. Noszą je wszystkie fashionistki, zarówno te inspirujące się stylem boho, jak i te, które preferują klasyczną, francuską elegancję. I trudno się im dziwić. Sukienki wiązane w talii są eleganckie, romantyczne i pasują wielu sylwetkom. Bez wątpienia jedna z naszych ulubionych trendów. Amerykańskie marki luksusowe produkują aż 80% więcej szmizjerek. Sieciówki powoli podążają ich śladem z produkcją zwiększoną o 8%. Bum zapewne nastąpi latem.
Akcesoria do włosów
Nie sztuką jest zauważyć, że spinki, opaski, wsuwki i inne akcesoria do włosów to niekwestionowany hit! Teraz to właśnie one budują nam look. Zarówno marki luksusowe jak i sieciówki produkują ich dużo więcej niż w ubiegłym roku, a my dalej polujemy na welurowe opaski i perłowe spinki.
Neony
Pierwsze miesiące 2019 były również czasem kontrastów, a konkretnie neonów i kolorów bardzo neutralnych. Takie kolory nosimy zarówno razem, jak i osobno. Barwy takie jak beże, czy brązy to reakcja na globalne trendy eco i powrotu do natury. Neony kojarzą się natomiast z artystycznym manifestem, odwagą i technologią.
Prochowce
Na sam koniec zostawiamy sobie prawdziwą klasykę. Prochowce wprawdzie nigdy nie wychodzą z mody, ale zimą i wczesną wiosną były przez nas szczególnie chętnie noszone. Obok klasycznych modeli inspirowanych Burberry pojawiały się bardziej ekstrawaganckie propozycje, na przykład trencze ze skóry i kolorowe. Zanotowano ponad 70% wzrost ich produkcji.
Jesteśmy ciekawi, jakie propozycje pojawią się w podsumowaniu drugiego kwartału. Czy powyższe trendy mają szansę utrzymać swoją pozycję?
Tekst: Sylwia Nowińska