24 października w czeskiej Pradze odbyła się pierwsza impreza poświęcona sneakerheadom. Tak jak Warszawa ma Sneakernessa i Warsaw Sneaker Market, tak nasi sąsiedzi mogą pochwalić się Teniskology.
Impreza odbyła się w galerii Vinohradský Pavilon, czyli w jednym z najważniejszych praskich zabytków przemysłowych, które na co dzień łączy w sobie centrum handlowe z galeriami.
Podczas imprezy nie mogło zabraknąć sneakers tables, czyli prywatnych kolekcjonerów oraz sneakershopów wraz ze swoim asortymentem w przystępnych cenach. Wśród sklepów, które otworzyły swoje stanowiska dla sneakerheadów można było znaleźć: Senovazna 6, Queens, Footshop oraz wielu innych. Są to najważniejsi gracze na rynku snekaersowym w Czechach. Nie mogło również zabraknąć polskiego akcentu w postaci Sneakers by Distance, którzy specjalnie na tę okazję wybrali się do Pragi.
Wśród marek które otworzyły swoje showroomy dla publiczności można było znaleźć m.in: adidas, Reebok, Puma, Nike czy Converse.
W związku z tym, że rok 2015 przebiegł pod znakiem modelu Superstar, na stanowisku adidasa nie można było się spodziewać niczego innego, jak różnych wariacji dotyczących właśnie tego modelu.
Marka Converse na swoim stanowisku nawiązała do globalnej akcji #madebyyou, na której można było cyknąć unikalny portret swoich chucków, natomiast firma z Bevearton zaprezentowała swoją najnowszą kolekcję jesienną sneakerbootsów. Nike wraz z Converse nigdy nie wchodziły w tego typu imprezy, było to podyktowane globalną polityką firmy. Czyżby ta zmieniła jednak zasady?
Poza wyżej wymienionymi markami, na stoiskach można było znaleźć również czeskie marki streetwearowe, skateboardowe oraz mniejsze sklepy wystawiające się w ramach promocji.
Porównując tegoroczny Sneakerness Warsaw do Teniskology, niestety wypadliśmy blado. Może dlatego, że nigdy przedtem w Pradze nie było imprezy sneakersowej na taką skalę i jest to syndrom “pierwszej edycji”, na której wszystko musiało być dopięte na ostatni guzik – począwszy od marek wystawiających się, poprzez występy artystyczne oraz wsparcie medialne. Nie zabrakło też wielkich partnerów z pogranicza lifestyle’u oraz popkultury, jak: Skoda, Absolut czy YouTube, które swoją obecnością na pewno zwiększyły zasięg wśród odwiedzających.
Nie zapominajmy jednak, że pierwszy Sneakerness Warsaw wypadł bardzo dobrze. Pod jednym dachem zgromadzono wiele znanych marek, jak i dużą rzeszę fanów kultury sneakersowej. Mamy nadzieję, że kolejne edycje polskiej edycji będą znacznie lepsze niż czeskie Teniskology.
Więcej na temat wydarzenia możecie znaleźć na Facebooku: [TUTAJ].
Poniżej możecie zobaczyć recap z tegorocznego Teniskology oraz dla porównania Sneakerness Warsaw.
Teniskology Praga
Sneakerness Warsaw
Autor: Łukasz Gajewski