Wraz ze wszystkimi prognozami dotyczącymi poziomu sprzedaży przy okazji Czarnego Piątku i Cyber Poniedziałku, łatwo jest zapomnieć, że sezon świątecznych zakupów trwa również poza okresem BFCM. Co zdaniem analityków wydarzy się w grudniu?
Przeczytaj również: Google pokaże ubranie na ciele i znajdzie jego tańszy zamiennik
Miesiąc, który niegdyś był kluczowym dla sprzedaży w okresie świątecznym, wydaje się tracić swoją siłę, wskazuje najnowszy raport ESW. Około 64 proc. globalnych kupujących zrobi zakupy w listopadzie. Dzień Singla (11.11) i Czarny Piątek (24.11) przechwytują większość wydatków konsumenckich. Tylko 23 proc. konsumentów zamierza poczekać na zakup prezentów do grudnia, podaje zajmująca się bezpośrednim handlem elektronicznym firma.
W ramach raportu Global Voices Research przebadano ponad 18 tys. konsumentów w 18 krajach. Większość kupujących w Chinach (75 proc.), Indiach (60 proc.), Wielkiej Brytanii (58 proc.), Meksyku (53 proc.) i Stanach Zjednoczonych (51 proc.) stwierdziła, że zrobi zakupy przed Czarnym Piątkiem. Analiza wskazała również kilka pozytywów dla kategorii “moda i uroda“. Na całym świecie najpopularniejszymi prezentami w 2023 r. będą odzież (40 proc.), a następnie zapachy i kosmetyki (37 proc.). Dopiero później zabawki i gry (34 proc.).
Przeczytaj również: Za nami pokaz MMC Studio. Wydarzeniu przyświecało hasło “Historia, która trwa”
Wydatki konsumentów w 2023 roku
W ujęciu globalnym 43 proc. respondentów badania ESW planuje wydać taką samą kwotę w okresie świątecznym 2023 r. jak w roku ubiegłym. 30 proc. wyda mniej, a 27 proc. więcej rok do roku. W podziale na rynki, więcej w bieżącym roku wydadzą kupujących w Indiach (60 proc.), Zjednoczonych Emiratach Arabskich (49 proc.) i Chinach (42 proc.). Na zmniejszenie poziomu wydatków zdecydują się ankietowani z Francji i Niemczech (w obu przypadkach po 40 proc.), Australii (38 proc.) i Kanady (37 proc.).
Przeczytaj również: Sycące produkty, które pomogą uniknąć podjadania
Zdjęcie główne: Unsplash