Prezesi i dyrektorzy największych marek i firm w branży odzieżowo-obuwniczej co roku spotkają się na WWD CEO Summit w Nowym Jorku, aby porozmawiać o problemach sektora, panujących trendach i przyszłości mody. Jest to najważniejsza konferencja na Wschodnim Wybrzeżu USA, która na tak szeroką skalę omawia handel. W ciągu kilku dni osobowości branży, czyli prezesi eBay’a, Facebooka, American Express, Tommy Hilfigera, Coacha, Macy’s i 200 innych firm pokazali kilkadziesiąt prezentacji, 430 slajdów i kilkanaście filmów, obrazujących tzw. klienta jutra.
Oto najważniejsze statystki tych dwóch intensywnych dni spotkań:
- Każdego tygodnia 260 milionów klientów przechodzi przez drzwi Wal-Martu.
- Wal-Mart zatrudnia 2.7 miliona pracowników.
- W porównaniu do 2014 roku, w miesiącu wrześniu sprzedaż detaliczna wzrosła o 4.8% (wykluczając sprzedaż aut i benzyny).
- W porównaniu do 2014 roku, w miesiącu wrześniu sprzedaż w małych przedsiębiorstwach w USA wzrosła o 7.3% (wykluczając sprzedaż aut i benzyny). Najlepiej radzą sobie rodzinne firmy, ich sprzedaż wzrosła o 19.2%.
- 20 miesięcy z rzędu małe przedsiębiorstwa osiągają lepsze wyniki niż duże firmy.
- Sektory handlu, które w porównaniu z rokiem ubiegłbym, rozwijają się najszybciej to: gastronomia +10.3%, meble: +6.5%, spożywka: +4.6%.
- Sektory handlu, które mają największe problemy w tym roku to: produkty luksusowe -12.8%, elektronika: -4.5%, domy handlowe: -3.5%.
- 1,49 miliarda populacji na świecie korzysta z Facebooka każdego miesiąca.
- 88% użytkowników odwiedza Facebook poprzez aplikację mobilną.
- Amerykański dom handlowy J.C. Penney zatrudnia 104 tys. sprzedawców.
- Jimmy Choo posiada 18 sklepów w Chinach, w 11 różnych miastach.
- 20 chińskich miast stanowi połowę krajowego produktu brutto.
- Na dolnym Manhattanie pracuje (tylko w ciągu dnia) aż 454 tys. pracowników.
- 72% klientów zdecydowało się na zakup produktu w sieci po uprzednim obejrzeniu go w sklepie.
- 50% sprzedaży detalicznej jest generowana przez świat digitalu.
Źródło: WWD
Autor: Urszula Wiszowata