noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Sprzedaż ubrań w sieci jak rozpocząć

Sprzedaż ubrań – jak wejść do branży? Plusy i minusy

REKLAMA
noSlotData

Działalność w branży modowej to marzenie osób zafascynowanych trendami, tkaninami czy krojami, którym tworzenie stylizacji przynosi ogrom radości. Jest to jednak praca wymagająca, a wchodząc na rynek, trzeba rozważyć wszystkie za i przeciw. Jak rozpocząć sprzedaż ubrań?

Materiał sponsorowany

Jak rozpocząć sprzedaż w branży modowej?

Pierwszy krok do podbicia branży modowej za sprawą własnej firmy to analiza rynku. Sklepów z ubraniami jest całe mnóstwo, a klienci są coraz bardziej wymagający. Mimo ogromu konkurencji da się znaleźć nisze i osiągnąć spektakularny sukces. Warto jednak wiedzieć, czego potrzebują konsumenci i jakie mają obecnie oczekiwania względem marek fashion.

Zawsze należy dokładnie poznać i zdefiniować swoją grupę docelowych odbiorców. Dzięki temu łatwiej zaspokoić ich potrzeby, a nawet dobrać narzędzia marketingowe. W ostatnich latach na popularności zyskują np. polskie brandy oferujące wysokiej jakości ubrania o ponadczasowych krojach, którymi można wypełnić garderobę kapsułową. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i przykładają większą wagę do etycznych aspektów produkcji odzieży.

Trzeba skupić się na stworzeniu identyfikacji marki, określić jej unikatowe wartości i zaplanować strategię komunikacyjną. Nazwa, logo, kwestie wizualne – wszystko to ma znaczenie w kreacji wizerunku.

Niezwykle istotna kwestia to fakt, czy zamierza się samodzielnie tworzyć wszystkie ubrania we współpracy ze szwalniami, czy chce się korzystać z gotowych modeli czekających na dystrybucję. Pierwsza opcja jest znacznie bardziej wymagająca i kosztowna. Trzeba mieć niemałe oszczędności, by zainwestować w tkaniny, projekty, prototypy i realizację.

Drugi sposób to sprzedaż ubrań pochodzących od hurtowników. Można to robić w ramach dropshippingu. O faktach i mitach dotyczących takiej formy zbytu najlepiej przeczytać w artykule na stronie internetowej https://blog.sky-shop.pl/co-to-jest-dropshipping-fakty-i-mity/. Polega ona na tym, że wybiera się artykuły do sklepu online od poszczególnych producentów, a następnie sprzedaje je klientom online w swoim sklepie lub w ramach marketplace. Wysyłką zamówień zajmują się wytwórcy.

Niezależnie od wybranego modelu handlowego należy wyłonić odpowiedni kanał sprzedaży (np. własny sklep, znane platformy). Następnie trzeba zatroszczyć się o działania marketingowe, do których powinny należeć:

  • profile w social mediach – obecność na platformach takich jak Instagram, Facebook czy TikTok pomaga docierać do szerokiej publiczności;
  • influencer marketing – współpraca z twórcami pozwala promować produkty wśród ich obserwatorów i budować zaufanie do marki;
  • SEO i content marketing – koniecznie trzeba zoptymalizować stronę internetową pod kątem wyszukiwarek i tworzyć unikatowe, wartościowe treści, które wygenerują ruch organiczny;
  • reklamy płatne – do wyboru są kampanie prowadzone w ramach Google Ads czy Facebook Ads, które zwiększają widoczność sklepu w sieci. Można działać także outdoor poprzez ulotki, plakaty czy billboardy.

Kiedy firma zacznie już działać, należy nieustannie dbać o profesjonalną obsługę klientów, monitorować wyniki sprzedaży, analizować konwersję i wdrażać niezbędne zmiany według rynkowych potrzeb. Odpowiednie planowanie i realizacja wszystkich tych kroków pozwalają zbudować silną markę i odnieść sukces nawet na tak wymagającym rynku.

Plusy i minusy sprzedaży odzieży

Ubrania to produkty, na które zawsze jest popyt, ponieważ stanowią jeden z niezbędnych towarów dla wszystkich ludzi niezależnie od wieku. Można zatem docierać z nimi do wielu grup odbiorców, co pozwala niemal na nieograniczone perspektywy sprzedażowe.

Za sprawą efektywnych działań content marketingowych i wysokiej jakości produktów da się generować bardzo wysoką konwersję, a co za tym idzie – sporo zarabiać i ciągle rozwijać markę.

W branży modowej łatwo wyrażać własną kreatywność i przekazywać wartości marki. Sezonowość ubrań, szczególnie w kraju tak zróżnicowanym pod względem pogody jak Polska, pozwala na regularne wdrażanie nowych kolekcji i zachęcanie klientów kolejnymi artykułami. Utrzymuje się w ten sposób ciągłość sprzedaży i unika problemów związanych z malejącym popytem.

Minusem handlu odzieżą jest zdecydowanie wysoki poziom konkurencji. Liczba funkcjonujących sklepów może przerażać, jednak zawsze da się znaleźć własną niszę, jeśli odpowiednio zaplanuje się działania. Z uwagi na mijające trendy istnieje ryzyko, że niektóre niesprzedane w określonym sezonie ubrania będą spisane na straty. Z tego też względu warto stawiać na ponadczasowe kroje.

W branży odzieżowej bardzo powszechne są zwroty przesyłek, ponieważ nierzadko okazuje się, że klientowi nie odpowiada np. rozmiar zamówionych artykułów. Może to generować dodatkowe koszty i komplikacje logistyczne, jednak wszystkiemu da się zaradzić. Tę kwestię powinny mieć na uwadze w szczególności osoby decydujące się na dropshipping, ponieważ w tym wypadku obowiązek obsługi zwrotów często spada na nich – mimo tego, że wysyłkami zajmują się producenci.

Czy dropshipping to najlepsze rozwiązanie?

Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, jaki cel przyświeca osobie decydującej się na handel odzieżą. Jeśli chce ona realizować własne projekty i mieć pełną kontrolę nad procesem powstawania ubrań, to nie. Gdy jednak chce przede wszystkim sprzedawać, zajmować się wyszukiwaniem perełek od producentów i działać marketingowo – to opcja idealna.

Dropshipping sprawdzi się u wszystkich osób, którym zależy na niskich kosztach wejścia do branży. Nie trzeba ponosić dużych inwestycji, by rozpocząć sprzedaż, a także niweluje się wiele ryzyka rynkowego związanego m.in. z nadmiernymi zapasami towarów. Handel pośredniczący łatwo się skaluje i dopasowuje do bieżących trendów.

Trzeba docenić także sporą liczbę hurtowników oferujących odzież do sprzedaży w takim modelu. Można ich znaleźć np. w serwisie Sky-Shop, który pomaga rozpocząć handel dropshippingowy. Platforma zawiera też bazę producentów i wszelkie instrukcje dotyczące synchronizacji systemów.

Przeczytaj również: Miu Miu traci tytuł najgorętszej marki. Teraz triumfuje hiszpański dom mody!

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES