noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
(1,0)foreachslotdata->visible_adsense:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
Szyld sklepowy przed salonem Louis Vuitton

Sprzedaż LVMH poniżej szacunków. Gigant zaprezentował wyniki, rynek szybko zareagował

REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

W drugim kwartale 2024 roku wzrost sprzedaży LVMH wyhamował. Opublikowany przez giganta kwartalny raport finansowych rozczarował ekspertów. Przyjrzeliśmy się szczegółowym danym.

Przeczytaj również: Kryzys trwa. Właściciel Gucci wciąż zmaga się ze spadkami

Wyniki finansowe LVMH. Dane za II kwartał i I półrocze 2024

Sprzedaż największej na świecie grupy marek luksusowych wzrosła w drugim kwartale 2024 roku do 20,98 mld euro. Oznacza to wynik wyższy od zeszłorocznego o 1 proc. Tempo wzrostu było jednak niższe od 3-proc. wzrostu z pierwszego kwartału oraz dwucyfrowego odnotowanego w 2023 roku. Według sondażu LSEG, opartego na odpowiedziach sześciu analityków, w omawianym okresie przychody LVMH powinny zbliżyć się do poziomu 21,60 mld euro. Choć raport finansowy będącej w posiadaniu Bernarda Arnaulta grupy przyniósł wyniki niższe od oczekiwań wielu ekspertów, nie zaskoczył wszystkich. – Nie ma żadnych przykrych niespodzianek – stwierdził Piral Dadhania, analityk RBC.

Sprzedaż w Azji, z wyłączeniem rynku japońskiego, spadła o 14 proc. w drugim kwartale. Tym samym pogarszając się w porównaniu do 6-proc. spadku w pierwszym kwartale. Sprzedaż w Japonii, gdzie turyści korzystają ze słabego jena, nadal rosła. Biznes z klientami z USA i Europy był w omawianym okresie na minimalnym plusie. – Trudno jest przedstawić perspektywy dla kluczowego rynku chińskiego. Obserwujemy wielu podróżnych z Chin, szczególnie do Japonii, którzy wybierają nasze marki. To mówi coś pozytywnego o apetycie mieszkańców Chin kontynentalnych na produkty grupy – skomentował dyrektor finansowy LVMH, Jean-Jacques Guiony.

W pierwszej połowie roku zysk operacyjny LVMH wyniósł 10,65 mld euro, a marża operacyjna 25,6 proc. Konsensus analityków Visible Alpha zakładał EBIT na poziomie 11,11 mld euro i 26,2 proc. marży. Kategoria mody i wyrobów skórzanych, obejmująca produkty takich marek jak Louis Vuitton i Christian Dior, odpowiadała za niemal połowę sprzedaży grupy i większość jej zysku operacyjnego. Przychody z tego sektora wzrosły o 1 proc., nieznacznie zwalniając w porównaniu z 2-proc. wzrostem z poprzedniego kwartału.

Na zdjęciu przemawia Bernard Arnault.
Bernarda Arnaulta, właściciel LVMH

Kurs LVHM. Rynek zareagował na wyniki finansowe spółki

Akcje francuskiego giganta branży luksusowej LVMH taniały w środę o ponad 6 proc. Tym samym zmierzały one ku największemu jednodniowemu spadkowi od października 2023 r. Była to reakcja kursu na wyniki dotyczące niższego od szacowanego wzrostu sprzedaży produktów giganta w drugim kwartale. Czwartkową sesję akcje LVMH zakończyły z ponad 1-proc. spadkiem. Obecnie wartość waloru spółki wynosi 652,60 euro.

Przeczytaj również: Niedziele handlowe 2024: kiedy w sierpniu zrobimy zakupy?

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
(1,0)foreachslotdata->visible_adsense:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

Newsletter

FASHION BIZNES