Wyniki finansowe za trzeci kwartał amerykańskiego giganta, Calvina Kleina, okazały się być poniżej oczekiwań analityków, w przeciwieństwie do dodatnich rezultatów marki Abercrombie & Firch.
Calvin Klein poniżej oczekiwań
Koncern odzieżowy PVH ogłosił rezultaty finansowe swoich brandów. Wyniki za trzeci kwartał 2018 roku wykazały, że przychody marki Calvin Klein, po raz pierwszy od dwóch lat, okazały się być niższe niż przewidywano. Spowodowało to nagły spadek akcji firmy o 8%.
Dzień później, właściciel Calvina Kleina rozwiał obawy inwestorów, zapewniając, że ostatnie wyniki sprzedażowe w trakcie świątecznego okresu w Stanach Zjednoczonych osiągnęły wynik powyżej ich oczekiwań. Po piątkowym oświadczeniu, akcje powędrowały o 5% w górę.
Pomimo wysiłków marki, zyski wyniosły 121 miliony dolarów, w porównania do 142 milionów dolarów w ubiegłym analogicznym okresie.
Marka niedawno postanowiła odświeżyć linię Calvin Klein Jeans wprowadzając do niej młodszego ducha oraz solidnie zaopatrując sklepy ten asortyment.
Posunęliśmy się za daleko, zbyt szybko, zarówno pod względem mody jak i ceny – wyznał w piątek prezes marki Emanuel Chirico. Pracujemy nad naprawą tej straty i wierzymy, że nasza najnowsza oferta CK Jeans na 2019 rok będzie dużo bardziej komercyjna i wpasowująca się w gust naszych odbiorców.
Najnowsza luksusowa i ściśle osadzona w modowych trendach linia, Calvin Klein 205W 39NYC, nie spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów, jak oczekiwano. Chirico ujawnił również swoje rozczarowanie tym faktem.
Zgodnie z prognozami analityków, cena za akcję CK w czwartym kwartale ma oscylować w granicach 1,6 dolara.
https://www.instagram.com/p/Bq46sZ0gVpi/
Abercrombie & Fitch lepiej niż się spodziewano
Z kolei amerykański producent odzieży skierowanej głównie do nastoletnich odbiorców, Abercrombie & Fitch, odnotował wyniki sprzedaży wyższe niż przewidywano. W trzecim kwartale osiągnęły one poziom 3%, podczas gdy szacunkowe wyliczenia analityków wskazywały na wzrost o jedyne 1,6%.
Zysk netto wzrósł do niemal 24 milionów dolarów, czyli 35 centów na akcję, z 10,1 miliona dolarów, czyli 15 centów na akcję w okresie analogicznym.
Aktualnie przewiduje się, że sprzedaż w czewartym kwartale, w trakcie okresu świąteczno-wyprzedażowego wzrośnie o kilka procent.
W listopadzie odnotowaliśmy solidny początek sezonu świątecznego, z dwucyfrowym wzrostem w trakcie Dnia Singla na platformie Tmall oraz rekordowym wynikiem w okresie świątecznym – od Święta Dziękczynienia po Cyber Monday – ujawnił dyrektor generalny marki, Fran Horowitz.
>>> Zobacz również: Czy marka Cheap Monday zniknie z rynku?
https://www.instagram.com/p/Bq0Vk9kHNDA/