SMCP nawiązało współpracę z francuskim start-upem Fairly Made. Właściciel marek Sandro, Maje, Claudie Pierlot i De Fursac chce wprowadzić program pilotażowy związany z optymalizacją łańcucha dostaw oraz systemem ewidencji towarów. Program ma zostać wprowadzony na wiosnę bieżącego roku.
Docelowo w sklepach SMCP pojawią się również etykiety z kodami QR, dzięki którym uzyskamy dostęp do informacji, takich jak lokalizacja produkcji, liczba przebytych kilometrów, czy pochodzenie materiałów.
Francuskim start-up Fairly Made, został założony w 2018 roku, przez francuskich przedsiębiorców Camille Le Gall i Laure Betsch. Firma zajmująca się optymalizacją zaopatrzenia oraz produkcji otrzymała za zadanie zbieranie informacji od dostawców SMCP w celu obliczenia wyniku identyfikowalności marek i jej optymalizacji.
Dyrektor generalna SMCP, Isabelle Guichot, stwierdziła, że projekt będący częścią strategicznej mapy One Journey, jest ważnym krokiem w „zmniejszeniu śladu węglowego i poprawie naszego łańcucha dostaw, przy jednoczesnym zapewnieniu większej przejrzystości”, i byłby „cennym narzędziem do analizy i optymalizując nasze zaopatrzenie na całym świecie”.
SMCP stawia na rozwój, mimo trwającego sporu między byłym właścicielem większościowym European TopSoho a GLAS (powiernikiem, który posiada 29-procentowy udział w SMCP). W styczniu br. akcjonariusze SMCP przegłosowali zwolnienie pięciu członków zarządu reprezentujących TopSoho. Zastąpili ich trzej niezależni dyrektorzy, w tym dyrektor wykonawczy i były dyrektor generalny Unibail Rodamco Westfield, Christophe Cuvillier.