To koniec popularnej duńskiej marki Saks Potts. Współzałożycielki, Cathrine Saks i Barbara Potts, w oświadczeniu zamieszczonym na Instagramie wyjaśniły, że pomimo nienagannej kondycji finansowej firmy, uznały, że nadszedł odpowiedni moment na zamknięcie działalności.
W 2014 roku Cathrine Saks i Barbara Potts, przyjaciółki od dzieciństwa, zadebiutowały na duńskiej scenie modowej, prezentując pożądaną kolekcję odważnych, maksymalistycznych i teksturowanych płaszczy. Ich propozycja stanowiła świeże spojrzenie na dominującą wówczas zachowawczą odzież wierzchnią. Dziesięć lat później, marka Saks Potts, nazwana na cześć założycielek, ogłosiła swoje zamknięcie.
Znana duńska marka kończy działalność
Założycielki Saks Potts, Cathrine i Barbara, poinformowały na Instagramie, że wiosną 2025 roku zamykają swoją kultową już markę. Po dekadzie sukcesów, chcą wykorzystać swoje doświadczenie, by odkrywać nowe możliwości.
Kończąc dekadę jako właścicielki firmy z sukcesem finansowym i niezwykłymi twórczymi osiągnięciami, Cathrine i Barbara badają, jak wykorzystać swoje dziedzictwo w nowych możliwościach kariery poza Saks Potts
– czytamy w oświadczeniu
Catherine i Barbara podkreśliły, że od początku swojej działalności zaskakiwały i szły pod prąd, dlatego i ta zaskakująca decyzja o zamknięciu marki idealnie wpisuje się w ich sposób działania.
„Kiedy zakładałyśmy Saks Potts, mając zaledwie 19 i 20 lat, nawet nie wyobrażałyśmy sobie, jak szalona i niezwykła będzie ta podróż. Te 10 lat było najlepszymi i niezapomnianymi latami naszego życia. Ukształtowały nas jako osoby – a teraz jesteśmy podekscytowane i pełne entuzjazmu na myśl o tym, co przyniesie nam nasza trzydziestka!”
– podkreśliły twórczynie Saks Potts.
W odróżnieniu od innych niezależnych marek, które zmagały się z trudnościami finansowymi, Saks Potts podkreśla, że decyzja o zakończeniu działalności nie była motywowana stratami finansowymi. Wręcz przeciwnie, marka odnotowywała stabilny wzrost na poziomie 25% rocznie, a rok 2024 zapowiada się jako najlepszy w historii firmy.
Sprawdź, które skandynawskie marki są dostępne w Polsce [zestawienie]
Od outsiderskiej marki do wyroczni trendów. Sukces Saks Potts
Marka, która początkowo nie pasowała do minimalistycznego trendu w Skandynawii, zyskała ogromną popularność dzięki swojej odważnej estetyce. Intensywne kolory, oryginalne kroje i inspiracje modą z lat 2000 sprawiły, że stała się ulubieńcem młodych kobiet. Szczególnie dużym uznaniem cieszył się płaszcz obszyty futrem, który zdobył miano viralowego hitu.
Saks Potts zdobyło uznanie największych gwiazd. Lily-Rose Depp regularnie pojawiała się w ich dzianinach, Kylie Jenner przez cały rok nie rozstawała się z pasiastą koszulą z guzikami, a Bella Hadid wprowadziła do mody ulicznej kolorowe płaszcze marki. Również Kendall Jenner, Paloma Elsesser, Emily Weiss i Beyoncé doceniły nowoczesne podejście marki do kobiecej garderoby.
Saks Potts znika z rynku
Na początku roku marka zrezygnowała z udziału w Copenhagen Fashion Week, organizując zamiast tego kameralną uroczystość z okazji rocznicy powstania firmy. Impreza odbyła się na brzegach Øresund, w szwajcarskiej ambasadzie w Danii. Choć nie było to oficjalnie ogłoszone, dla wielu stałych klientów było to pożegnanie z marką.
Teraz Saks Potts potwierdziło oficjalny koniec produkcji. Ostatnia kolekcja, jesień/zima 2024, została pokazana w styczniu w butiku Bredgade, który zamknął już swoje drzwi dla kupujących.
Jako osoby kreatywne, zawsze dążyłyśmy do tworzenia czegoś nowego i zaskakującego. Po dziesięciu latach działalności doszłyśmy do wniosku, że możemy albo zaryzykować kolejną rewolucję, albo zakończyć ten rozdział na szczycie i rozpocząć nowy etap w naszym życiu
– podkreśliły projektantki.
Przeczytaj również: Szwedzkie marki modowe, które trzeba znać