Dla jednych duet, dla innych polska marka czy klasyk polskiej sceny modowej, a dla nas rodzina MMC. MMC to marka stworzona przez Ilonę Majer i Rafała Michalaka, a wspólnie tworzą jedną z bardziej lubianych, jeśli nie ulubionych, firm. Docenieni przez znawców świata mody prezentowali swoje kolekcje na licznych pokazach w Polsce i zagranicą. Jak udało odnieść im się taki sukces?
Ubrania ich projektu noszą największe gwiazdy, a kolekcje cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Prostota, a jednocześnie nowoczesność – tego szukamy współcześnie i właśnie to MMC nam daje. Ich projekty cechuje własny, charakterystyczny styl nonszalanckiego i ekskluzywnego minimalizmu. Projektanci śmiało sięgają po obszerne, oversize’owe formy, łączą nietypowe materiały i interesujące faktury.
Nie da się zaprzeczyć, że MMC to modowi ulubieńcy – i branży, która ceni ich za odwagę, otwartość oraz element zaskoczenia, i klientów, którzy kochają ich za świeżość oraz nowoczesność. Są zupełnie inni w swych projektach – niecukierkowi, niesłodcy, nieśliczni – za to niezwykle nietypowi. W dobie kobiecych trendów ich propozycje są orzeźwiające oraz oderwane od klasycznej mody – i być może właśnie to sprawia, że wszyscy do nich lgną.
Wspieram ich za konsekwencję i indywidualizm oraz za to, że nie poddają się modzie za bardzo. To trochę moja osobista historia – to oni nauczyli mnie, jak wyrażać w modzie siebie i być odważną. Nauczyli mnie, że forma oraz konstrukcja ma znaczenie. To niezmienna, wzajemna inspiracja – oni mi, ja im… Przyjaźń w 100%, będąca rzadkością w świecie mody – mówi Joanna Horodyńska, muza duetu MMC.
>>>Czytaj również: Jacob tworzy emocjonalną kolekcję „Gold digger” inspirowaną ostatnim związkiem
Podobne zdanie o MMC ma Michał Rej, od roku brand manager tej marki: Jest to jedyna marka, z którą mógłbym współpracować. Wspólnie tworzymy pomysły, ufamy sobie nawzajem. Dzięki nim mogę realizować swoje plany, cele. To naprawdę fantastyczna, kreatywna przygoda, dzięki której mogę się wiele nauczyć. Byłem bliski zmiany branży, ale dzięki nim uwierzyłem, że nadal warto próbować.
I choć wydaje się, że MMC ma już mocno ugruntowaną pozycję – piękne pokazy pełne gwiazd, wielu oddanych klientów oraz pozytywne recenzje kolekcji, to nadal nie spoczywają na laurach. W MMC nadal jesteśmy w stanie zaskakiwać ludzi, choć wydawało się, że zrobiliśmy już wszystko. Ale my mamy 5-letni plan, który realizujemy. A efekty? Już są – mówi Michał Rej.
MMC to nie tylko ubrania, to społeczność, którą zbudowali Rafał i Ilona – mówi Ula Wiszowata, redaktor prowadząca FashionBiznes.pl. Choć polski rynek poznaję dopiero od dwóch lat, to właśnie MMC skradło moje serce swoją życzliwością i otwartością, ale chyba i nie tylko moje. Na pokazie MMC bawili się wszyscy projektanci polskiej branży: Robert Kupisz, Gosia Baczyńska, Łukasz Jemioł, Ewa Szabatin i wielu innych.
W kwestię zaskakiwania przyjaciół i klientów idealnie wpisuje się najnowsza kolekcja marki jesień-zima 2017/18. W surowych klimatach zamkniętego Dworca Głównego w Warszawie, w którym na co dzień znajduje się Nocny Market, Ilona Majer i Rafał Michalak zaprezentowali dekonstrukcyjne, uliczne stylizacje.
Nowa kolekcja duetu MMC Studio została zbudowana na kontrastach i eklektyzmie, projektanci otwarcie mówią o odważnych połączeniach futer z lateksem, czy też nietypowej formie i niestandardowych kolorach. Tym razem to silne nawiązanie do lat 80. i 90., czyli to co projektanci pamiętają z lat swojej młodości górowało na wybiegu i stworzyło niebanalny miks stylu, faktur oraz kolorów.
>>>Czytaj również: Osoby które tworzą historię mody, czyli CFDA Awards 2017
Oto kolekcja MMC na jesień-zimę 2017
Reżyseria: Katarzyna Sokołowska
Produkcja: Michał Rej
Asytstent producenta: Aleksandra Dziura
Stylizacje: Ilona Majer
Make up: Inglot
Fryzury: Schwarzkopf
Choreografia: Katarzyna Sokołowska
Scenografia: Anna Włodarczyk
Buty: Badura
Biżuteria: Elixa
Oprawa baru: Cointreau
OGLĄDAJ DALEJ…