W miniony czwartek Revlon ogłosił, że planuje zakupienie jednej z konkurencyjnych firm Elizabeth Arden. Jak donosi “The Wall Street Journal“ transakcja kosztowała firmę 419 milionów dolarów (870 milionów z długami Arden).
Jeszcze kilka miesięcy temu jeden z członków rady nadzorczej Revlon – Ronald O. Perelman – mówił o sprzedaży swojego pakietu większościowego. Oliwy do ognia dodała rezygnacja ze stanowiska prezesa, Lorenzo Delpaniego. Sytuacja może pomóc obu markom. Zarówno Revlon, jak i Elizabeth Arden straciły na wizerunku i wypadły z obiegu. Dzięki akwizycji Revlon może urozmaicić swój asortyment o produkty do pielęgnacji skóry i perfumy takich celebrytów jak: Taylor Swift, Nicki Minaj czy Justin Bieber, a Elizabeth Arden odświeżyć i odmłodzić swój wizerunek na rynku.
Revlon zamierza skupić się na e-commerce. Pierwsze efekty tej transakcji będziemy mogli sprawdzić przy kampaniach świątecznych.
Autor: Urszula Wiszowata