IKEA, we współpracy ze szwedzką agencją projektową Åkestam Holst, stworzyła reklamę, która zawiera test ciążowy i odsłania specjalną ofertę, jeśli jego wynik wypadnie pozytywnie. Akcja jest elementem kampanii promującej klub IKEA Family.
Na pierwszy rzut oka projekt, który pojawił się w czasopiśmie dla kobiet “Amelia”, wygląda jak zwykła reklama IKEA poświęcona produktowi dla dzieci marki Sundvick. W dolnej części strony widoczna jest jednak instrukcja, jak zastosować próbkę moczu na zaznaczonym obszarze. Jeśli okaże się, że kobieta jest w ciąży, mocz ma spowodować ukazanie się specjalnej zniżki na łóżeczko.
Jak podaje agencja Åkestam Holst, reklama zawiera autentyczny test ciążowy – z tą różnicą, że zamiast przedstawić wskaźnik pozytywnego wyniku, oferuje niższą cenę łóżeczka dla przyszłej mamy. Aby stworzyć interaktywną opcję, IKEA podjęła współpracę z firmą Mercene Labs, zajmującą się badaniem materiałów. Punktem wyjścia był pasek znajdujący się w testach ciążowych, który reaguje na hormon ciążowy ludzkiej gonadotropiny kosmówkowej (hCG) i powoduje zmianę koloru. Przez okres czterech miesięcy zespół pracował nad skalowaniem tej standardowej metody, aby działała w reklamie drukowanej w formacie A4.
IKEA stosowała już wcześniej niekonwencjonalne pomysły w działaniach marketingowych. W 2017 firma opublikowała porównanie swojej ikonicznej niebieskiej torby do tej stworzonej przez dom mody Balenciaga, a także podzieliła się żartobliwą instrukcją przekształcania jednego z dywanów w pelerynę z Gry o tron.